Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparbana?
You need to log in to create posts and topics.

Är det fritt fram på löparbanan på Valhalla IP eller måste man betala/boka för att använda den? Känner mig sugen på att köra intervaller på bana.

Edit: Jag läser visst slarvigt, ser nu att ni skrivit att den är öppen. Blir till att ta några varv där då :

Grinden var olåst senast jag var förbi för några dagar sen.

Under vintern kommer det vara hål i tartanen, och ny ska läggas in till nästa säsong. Men om man inte springer med spikskor, spelar det ingen större roll.

Här är en grupp för dem som är intres

Lägesrapport Valhalla IP 4/6 -13: Dåligt skick på tartanen, den är borttagen på sina ställen. Ligger stålplåt över banorna vid ena kurvan, och en liten grushög man får ta 2 steg i .

Men funkar för träning, om man bortser från lastbilstrafiken till/från i

Lars Brinkhoffs markeringar är rätt viktiga om man springer på Valhalla IP eftersom banan inte är 400 meter utan 317,4 meter enligt Wikipedia.

Jag försökte kalibrera en fotsensor genom att springa hela varv och det blev inte så lyckat.

Varför man väljer

Och DÄR var banorna på Rambergsvallen bortgrävda. Nån som vet om det blir några ersättare nånstans?

Antar att våra folkvalda som vanligt prioriterar huliganslagsmål före allmänhetens motion - det drar förmodligen mer röster.

Huliganslagsmål på Rambergsvallen? Nu tar du väl ändå i?

Nä ok - Häckens supportrar är ganska fridsamma men det är ett mångmiljonbygge riktat till en specifik elitfotbollsklubb, och notan blir så hög för att fopållsförbundet följer internationella rekommendationer och krav om säkerhet och blablabla.

Skattepen

Det fanns ett färdigt förslag att bygga nya löparbanor på Hisingen och då var Björlanda rekommenderat. Men politikerna strök detta av besparingsskäl (fotbollsarenabygget blir ju dyrare än beräknat) och hänvisade till att Ullevi har friidrottsbanor som stå

Kände till flyttförslaget - misstänkte att det fått stryka på foten. Trist. Valhalla IP har ju sedan länge varit ett okish alternativ för fartträning centralt, svårt att kompensera en förlorad träningsarena på Hisingen med ytterligare en central facilitet

Det stod inget om att öppna Ullevi för allmänheten. Det kommunfullmäktige beslutade var att IF Kville som hade friidrottsverksamhet för ungdomar på Rambergsvallen skulle hänvisas till Ullevi.