Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparklocka
You need to log in to create posts and topics.

Hallå på er,
sitter och surfar runt lite och kollar på löparklocka. Egentligen så söker jag en klocka som kan användas för lite mer.
Jag har kollar på Garmin Forerunner 910XT och funderar om det är någon av er som har en sådan klocka och om vad ni gillar

Använder mig av 910.an och trivs som fisken i vattnet. Som löp och simklocka i öppet vatten älskar jag den. I bassäng får man läsa länken jag bifogar för att få det att fungera optimalt. På cykel har jag inte provat den, men antar den fungerar kalas även

Håller med Johan och intygar att den fungar bra även på cykel.
Är väldigt nöjd med min. 🙂

Den enda klocka jag trivts med mer än min 910:a är min första (en 305:a) 🙂

Har inte hittat något att gnälla på som inte varit mitt eget fel.

Tacka vet jag POLAR.

Allt är väll en fråga om vad du har för funktionskrav? Ska du enbart springa och ha koll på puls, tempo, tid och sträcka räcker forerunner 110 utmärkt.

Det finns ett bra jämförelseverktyg på garmins hemsida

Fastnade lite framför intenet igår och försvann bort i youtubeklipp och hemsidor däribland dcrainmaker, tackar för tipset.

Min träningstanke är framförallt löpning och simning, även i kombination. Cyklingen har jag redan enkel cykeldator så när det beger

Jag har använt mig av en Nike + Sportwatch. Det funkar riktigt bra, när den funkar. Men ibland hittar den inte satelliterna, så då får jag springa med ipodens klocka så att säga. Men jag skulle nog inte välja den ifall jag fick välja igen.

Jag funderar på en Garmin forrunner 210 🙂 Någon som har erfarenhet av den? Bu eller bä? Vet att det finns både enklare och mer avancerade varianter men den här hade en funktion för intervallträning som jag vill kunna utnyttja. Såg att man kan beställa de

Jag har en Garmin Forerunner 210. Nöjd med alla funktioner när klockan fungerar...
- Klockan "hänger" sig ofta. Kräver då en "reset".
- Pulsbandet fungerar sporadiskt.

Ska reklamera klockan ASAP.