Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparknä ?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har problem med ett knä som ömmar efter träning.
Om jag löptränar några dagar efter varandra får jag ont i hö knä.
Om jag trycker med ett finger mitt på knät på utsidan så ilar det i knät och det känns som det domnar bort, dock ingen smärta när knät ä

nja. löpar knä gör ont när du har knät halv sträkt/böjt 😀 om du förstår. palpations ömkan man va praktiskt taget överallt ändå

Min läkarvän sa att "Det är bara kroppens sätt att tala om att du springer för mycket". Inte för fort eller på fel sätt eller för långt eller för ofta eller nåt sånt. Bara... ta det lite lugnare.

han har det nog dessutom skoj med fass och sina piller *sliter mitt hår*

Låter lite som något som jag fick diagnosticerat som hopparknä, det var inte skönt!

hopparknä är också en diagnos som är bra att dra till med. oftast är det inte hopparknä folk har

Fast om man sysslar med att hoppa några timmar varje dag kanske det kan vara det. Var i alla fall en idrottsläkare som sa det, och jag fick allt en el del urtråkiga reabövningar som gjorde susen.... oavsett om diagnosen stämde så funkade tänket!

ja då köper jag det 😀

Man vet aldrig vad det var... men jag gillar att läkaren sa att jag var tvungen att få bättre balans mellan olika muskler och sånt... känns mer seriöst än en burk antiinflamatoriska...

absolut. särskilt med tanke på att kroppen aldeles utmärkt kan ta hand om sådana inflamationer själv.

12