Quote from Guest on 12 May 2012, 06:40Hej!
Jag ligger inne med ett trilskande löparknä (lär vara det i alla fall) Fick sjukgymnast-diagnos på vänstran som gick över efter (månader av) vila. Nu har det kommit tillbaka, fast i högran. Har fått känningar på längre distanser men nu kom det som
Hej!
Jag ligger inne med ett trilskande löparknä (lär vara det i alla fall) Fick sjukgymnast-diagnos på vänstran som gick över efter (månader av) vila. Nu har det kommit tillbaka, fast i högran. Har fått känningar på längre distanser men nu kom det som
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 06:50Stretcha gör dig knappast starkare. Läs följande http://runningwritings.blogspot.com/2012/02/injury-series-biomechanical-solutions.html
Stretcha gör dig knappast starkare. Läs följande http://runningwritings.blogspot.com/2012/02/injury-series-biomechanical-solutions.html
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 06:57Titta på detta http://strengthrunning.com/2011/02/the-itb-rehab-routine-video-demonstration/
Titta på detta http://strengthrunning.com/2011/02/the-itb-rehab-routine-video-demonstration/
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 07:37Jag är på väg tillbaka från ett mycket bråkande löparknä. Detta (tror jag!) har hjälpt mig...
- Ben/rump-styrketräning som knäböj, benpress, utfall, sidliggande benlyft, musslan. I början lätt belastning och typ 20 reps / 3 set och med tiden tyngre och t
Jag är på väg tillbaka från ett mycket bråkande löparknä. Detta (tror jag!) har hjälpt mig...
- Ben/rump-styrketräning som knäböj, benpress, utfall, sidliggande benlyft, musslan. I början lätt belastning och typ 20 reps / 3 set och med tiden tyngre och t
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 07:37Angående skorna så tror jag säkert att Löplappet odyl är jättebra, om man tror det är skorna det hänger på. Det var det inte för mig iaf.
Angående skorna så tror jag säkert att Löplappet odyl är jättebra, om man tror det är skorna det hänger på. Det var det inte för mig iaf.
Quote from Lars Mörrby on 12 May 2012, 08:18Många springer i långsammare tempo med kraftig hälisättning och låg stegfrekvens medan de både springer med högre stegfrekvens och mer på framfoten när de ökar tempot.
Träna mycket styrketräning - gym är inte fel. Mycket vader, baksida lår, framsida lår.
Många springer i långsammare tempo med kraftig hälisättning och låg stegfrekvens medan de både springer med högre stegfrekvens och mer på framfoten när de ökar tempot.
Träna mycket styrketräning - gym är inte fel. Mycket vader, baksida lår, framsida lår.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 10:09Jag vill bara inflika att "det där med rätt skor" inte alltid är en garanti bara för att man köper dom hos löplabbet. Jag köpte nya skor hos dom för snart ett år sedan,mina problem började nästan genast efteråt med krånglande benhinnor,hälsena. Jag fick r
Jag vill bara inflika att "det där med rätt skor" inte alltid är en garanti bara för att man köper dom hos löplabbet. Jag köpte nya skor hos dom för snart ett år sedan,mina problem började nästan genast efteråt med krånglande benhinnor,hälsena. Jag fick r
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 10:22Många som är ovana att springa långsamt får mycket sämre löpsteg när de springer långsamt. Man skjuter ifrån för mycket, studsar för mycket upp och ned, med för långa kliv, och landar med med foten längre framför kroppen. Då ökar överproneringen i landnin
Många som är ovana att springa långsamt får mycket sämre löpsteg när de springer långsamt. Man skjuter ifrån för mycket, studsar för mycket upp och ned, med för långa kliv, och landar med med foten längre framför kroppen. Då ökar överproneringen i landnin
Quote from Lars Mörrby on 12 May 2012, 12:03Håller med Klas - jag tycker att det lättaste sättet att känna hur det ska kännas är att ta av sig skorna och ge sig ut och springa lite på gatan, och försöka slappna av så mycket som möjligt. Man ska inte medvetet försöka landa på framfoten.
De filmern
Håller med Klas - jag tycker att det lättaste sättet att känna hur det ska kännas är att ta av sig skorna och ge sig ut och springa lite på gatan, och försöka slappna av så mycket som möjligt. Man ska inte medvetet försöka landa på framfoten.
De filmern
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 12:37Jag håller med Börje 🙂 Men uttrycket "landa på hälen" misstolkas lätt. En avspänd landning blir typiskt med hela foten i marken samtidigt, inkl hälen, om man inte springer väldigt fort.
Det kan kännas som att man landar på framfoten, men det är ganska
Jag håller med Börje 🙂 Men uttrycket "landa på hälen" misstolkas lätt. En avspänd landning blir typiskt med hela foten i marken samtidigt, inkl hälen, om man inte springer väldigt fort.
Det kan kännas som att man landar på framfoten, men det är ganska