Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 01:48En fundering som jag har - det här är ju ett ämne som dyker upp mer än ofta - är om man verkligen måste köpa ett par odämpade skor för att springa framfot? Jag kan förstå varför ett par Fivefingers underlättar löpstilen, men - nödvändigt? Anledningen att
En fundering som jag har - det här är ju ett ämne som dyker upp mer än ofta - är om man verkligen måste köpa ett par odämpade skor för att springa framfot? Jag kan förstå varför ett par Fivefingers underlättar löpstilen, men - nödvändigt? Anledningen att
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 07:22På Sats i Märsta finns en PT som heter Hasse. Det var honom jag anlitade. Han har tidigare erfarenhet som löptränare och jag tycker resultatet talar för sig själv. Det där med skorna kan man ju också diskutera. Visst hade jag kunnat fortsätta springa med
På Sats i Märsta finns en PT som heter Hasse. Det var honom jag anlitade. Han har tidigare erfarenhet som löptränare och jag tycker resultatet talar för sig själv. Det där med skorna kan man ju också diskutera. Visst hade jag kunnat fortsätta springa med
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 08:30Anders, det är inte "nödvändigt" med minimalistiska skor eller racing flats för att nöta MELLANFOTSLÖPNING. Men det underlättar steget enormt, till skillnad från uppbyggda och dämpade skor som uppmuntrar/tillåter hällandning.
Tunn sula skvallrar ju direkt
Anders, det är inte "nödvändigt" med minimalistiska skor eller racing flats för att nöta MELLANFOTSLÖPNING. Men det underlättar steget enormt, till skillnad från uppbyggda och dämpade skor som uppmuntrar/tillåter hällandning.
Tunn sula skvallrar ju direkt
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 15:53jag blev av med något annat: valgusställningen! fast jag har inte blivit uttalad tålöpare utan snarare något mittemellan, växlar lite hit och dit, beroende på underlag och fart.. 🙂
jag blev av med något annat: valgusställningen! fast jag har inte blivit uttalad tålöpare utan snarare något mittemellan, växlar lite hit och dit, beroende på underlag och fart.. 🙂
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 16:12@Anders: Fivefingers känns kanske extremt om man bara ska köra några pass ibland (men attans vilken löpglädje - nåja, det är en annan diskussion) men det är väl inte fel med ett par mindre uppbyggda lättviktsskor i arsenalen?
Allra billigaste lösningen ä
@Anders: Fivefingers känns kanske extremt om man bara ska köra några pass ibland (men attans vilken löpglädje - nåja, det är en annan diskussion) men det är väl inte fel med ett par mindre uppbyggda lättviktsskor i arsenalen?
Allra billigaste lösningen ä
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 16:19>jogga barfota en stund på en fotbollsplan eller liknande
Jag har förstått att just gräs bör man undvika. Det är för "fluffigt" och ger inte rätt feedback via fötterna.
>jogga barfota en stund på en fotbollsplan eller liknande
Jag har förstått att just gräs bör man undvika. Det är för "fluffigt" och ger inte rätt feedback via fötterna.