Quote from Guest on 11 July 2009, 12:43Hej, jag tänkte ladda upp inför Lidingöloppet med att gå med i löparklubb eller liknande. Är det någon som har ett bra tips?
Hej, jag tänkte ladda upp inför Lidingöloppet med att gå med i löparklubb eller liknande. Är det någon som har ett bra tips?
Quote from Funbeat user on 11 July 2009, 12:53Har också fuderat på att börja i en löparklubb men undrar om man måste vara mer vältränad. Nyligen börjat springa utomhus 5-6km men tidigare sprungit 13km på band. Behöver träna inför midnattsloppet.
Har också fuderat på att börja i en löparklubb men undrar om man måste vara mer vältränad. Nyligen börjat springa utomhus 5-6km men tidigare sprungit 13km på band. Behöver träna inför midnattsloppet.
Quote from Funbeat user on 11 July 2009, 13:32Pia, Kollar man i din kalender ser man inte så mycket löpning.. Min åsikt är att du ska börja på egen hand och bara få in en rutin. Att hoppa in i en klubb och på en gång börja med backar, intervaller och tröskelpass (Vilket iallafall oftast står på vårt
Pia, Kollar man i din kalender ser man inte så mycket löpning.. Min åsikt är att du ska börja på egen hand och bara få in en rutin. Att hoppa in i en klubb och på en gång börja med backar, intervaller och tröskelpass (Vilket iallafall oftast står på vårt
Quote from Fredrik Närenfors on 11 July 2009, 13:34Underlig idrottsklubb som inte kan/vill ta hand om nybörjare!!
Underlig idrottsklubb som inte kan/vill ta hand om nybörjare!!
Quote from Funbeat user on 11 July 2009, 13:40Per, Jag la bara fram min åsikt om hur jag tycker man ska "komma igång". Jag skulle inte rekomendera någon utan rutin i sin träning kasta sig in bland intervaller, tröskelpass och liknande även om det var i en klubb eller inte...
Per, Jag la bara fram min åsikt om hur jag tycker man ska "komma igång". Jag skulle inte rekomendera någon utan rutin i sin träning kasta sig in bland intervaller, tröskelpass och liknande även om det var i en klubb eller inte...
Quote from Fredrik Närenfors on 11 July 2009, 13:44Har ni inga nybörjargrupper?
Jag har bara erfarenhet från Fredrikshofs cykelklubb och där har vi stående träningspass för nybörjare på olika nivåer en gång i veckan året om.
Och då menar jag inte juniorer utan motionärer i alla åldrar.Således hade jag
Har ni inga nybörjargrupper?
Jag har bara erfarenhet från Fredrikshofs cykelklubb och där har vi stående träningspass för nybörjare på olika nivåer en gång i veckan året om.
Och då menar jag inte juniorer utan motionärer i alla åldrar.
Således hade jag
Quote from Funbeat user on 11 July 2009, 13:46Per, vi har än så länge inte ens utbildade tränare i våran klubb och inga specifika nybörjargrupper än nej.
Per, vi har än så länge inte ens utbildade tränare i våran klubb och inga specifika nybörjargrupper än nej.
Quote from Fredrik Närenfors on 11 July 2009, 13:49Må så vara att din klubb inte är så stor. Men nu svarade du ju rent generellt att du inte rekommenderade någon att gå med in en löparklubb om man var nybörjare.
Det kanske är som du säger att nybörjarna inte har nån plats i löparsverige. Men jag har lite
Må så vara att din klubb inte är så stor. Men nu svarade du ju rent generellt att du inte rekommenderade någon att gå med in en löparklubb om man var nybörjare.
Det kanske är som du säger att nybörjarna inte har nån plats i löparsverige. Men jag har lite
Quote from Funbeat user on 11 July 2009, 13:58Jag talar av egen erfarenhet bara.Rätt tragiska erfarenheter och jag hoppas verkligen det har blivit bättre i klubbvärlden. Som relativt ny löpare var det ett helvete att hitta någon klubb öppen för nybörjare där man inte skulle springa milen på 50min, el
Jag talar av egen erfarenhet bara.Rätt tragiska erfarenheter och jag hoppas verkligen det har blivit bättre i klubbvärlden. Som relativt ny löpare var det ett helvete att hitta någon klubb öppen för nybörjare där man inte skulle springa milen på 50min, el
Quote from Funbeat user on 11 July 2009, 15:05Om du bor i Stockholm så kom till Friskis&Svettis Ringen vid Skanstull. Vi springer varje tisdag 18:15
Bas och Medel på sommaren.
Se även: http://www.sthlm.friskissvettis.se/traning/tranaute/jogging.aspxTorsdagar, 18.00 har TSM träning i olika grupper f
Om du bor i Stockholm så kom till Friskis&Svettis Ringen vid Skanstull. Vi springer varje tisdag 18:15
Bas och Medel på sommaren.
Se även: http://www.sthlm.friskissvettis.se/traning/tranaute/jogging.aspx
Torsdagar, 18.00 har TSM träning i olika grupper f