Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparlkubbar i Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

Det är svårt att hitta en passande klubb. Sökte själv en klubb för ett par år sedan och fick info att den passade alla nivåer för det var så många med på träningarna i olika nivåer. När jag kom dit var det, förutom mig, två till, varav en skadad. Den andr

Jag är bosatt i Tungelsta och vill gärna hitta nån att träna med. Brukar springa både i hemmatrakten samt i Brantbrink (Tullinge). Tränar nu till Stockholm Halvmarathon. Har ambitionen att klara det på under två timmar, springer milen som bäst på strax un

Sofia; jag ställde mig samma fråga tidigare! Tycker att det verkar lite oklart... http://www.linkoping.friskissvettis.se/default.asp?page=43
Norrköping har däremot ganska organiserade grupper vad jag förstått.

Sen har ju IK Akele verksamhet även i Linköp

susanne: ja okej, när jag var inne på hemsidan hittade jag inte så mkt men det där var ju nått! man kanske borde skriva och efterfråga något sånt, så dom ser att intresset finns!

Enkel klubb alla få vara kan det bli bättre?

Löpband

Oj det blev en rejäl diskussion. Jag anser inte mig som nybörjare. Sprang Göteborgsvarvet i maj på 2 tim. Varför det inte har varit löpning i min kalender de senaste 2 månaderna är att jag har tränat cykling och gjort halva vätternrundan. Därefter simnin

Som jag ser det finns det inga klubbar i Stockholmsområdet som tar emot vuxna motionärer (utom Linnea som börjat med sin långlöparsektion senaste åren). Som nybörjare kan Friskis och Svettis vara ett bra alterntiv. Men om man som vuxen, van men långsam mo

Fram till ngt år sen fanns det egentligen ingen klubb i Sthlm som tog emot nya medlemmar i organiserad form förutom Studenterna, möjligen med undantag för Fredrikshof, Team Skavsåret i Järfälla och döende Flemingsberg. De traditionellla "arenaföreningarna

Det låter som om jag skulle passa i en löpklubb så småningom. Jag springer redan nu varannan dag och i mycket organiserad form med mig själv. Följer ett väl utstakat schema och ökar ca 10 % i veckan.
Fast ännu har jag såklart inte kört milen, men det komm

Staffan, inte för att vara petig nu men kan man inte säga att våran klubb lämpar sig för rena nybörjare då vi inte har det upplägget. Självklart är alla välkomna men det ligger ju i eget ansvar att hänga med på träningarna. Ingen väntar på dej om du sprin