Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparmage - eller vad?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tog upp den här funderingen i Göteborgsvarvetgruppen sub 2 för några dagar sedan men jag måste ta upp den även här.

I lördags sprang jag Gbg-varvet och hamnade på 1:57 vilket jag är mäkta stolt över! Jag mådde hur bra som helst under loppet, pigga b

Vet inte vilken sportdryck som används vid Varvet men är du van att dricka den och känner du till hur din mage reagerar på den vid träning?
Hur lite/mycket vattnen drack du efter målgång?
Tyckte du att du svettades under loppet? Du åt inget saltrikt efte

Mm.. Jag har tänkt på det där med vätska och/eller salt. Efter alla långlopp dricker jag alltid ett glas med berocca efter. Det har alltid fungerat bra! Så när jag kom till bilen tryckte jag i mig ett glas berocca. Så på det stora hela blev det 2 glas vat

Matförgiftning?

Är du van att dricka berocca?

David: min mamma trodde också på matförgiftning, men det känns lite otroligt. Eller?

Jag har druckit Berocca efter VARJE långpass jag har varit ute på när jag tränat. Då pratar vi verkligen om direkt efter. Har inte ens fått ner flåset innan jag klunkar

Jag tycker att det låter som om något olämpligt har ätits och att du är ganska känslig efter loppet.
Det är rännskiten som är gåtan även om du har varit ute och rännt.

Min sambo har en teori om att vattnet som jag hällde på mig under loppet kylde ner magen så pass så att den ballade ur totalt. Det var tydligen rätt blåsigt på Hisingen, och sprang man dessutom i blöta kläder så kan kanske det påverka. Vad tror ni?

David

Var bananen brun?

Nej, bananen såg ut precis den skulle 🙂