Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 20:38Min mage kan också balla ur efter lopp, det är inte speciellt konstigt. Det blir bättre med åren, skulle jag säga.
Min mage kan också balla ur efter lopp, det är inte speciellt konstigt. Det blir bättre med åren, skulle jag säga.
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 21:24Var det inte Blå Poweraid? Vedervärdig sörja som jag alltid blir akut magsjuk av.
Var det inte Blå Poweraid? Vedervärdig sörja som jag alltid blir akut magsjuk av.
Quote from Elias Engqvist on 15 May 2012, 21:32Banan kan ju vara en smittspridare om den serverades så att en massa andra löpare kladdade på den med sina händer som kan ha varit lite varstans!
Banan kan ju vara en smittspridare om den serverades så att en massa andra löpare kladdade på den med sina händer som kan ha varit lite varstans!
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 21:34På varvet var det isostar.
På varvet var det isostar.
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 21:34Jag såg bara till oskalade bananer. Inga bananbitar.
Jag såg bara till oskalade bananer. Inga bananbitar.
Quote from Elias Engqvist on 15 May 2012, 21:35Dåså!
Dåså!
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 08:16Eftersom du råkat ut för det två år i rad så tror jag inte det var något du ätit eller druckit. Jag tror vissa magar reagerar när man tar ut sig... Som någon skrev så blir det bättre med åren, och du kan ju vara glad att det inte började under loppet.
Eftersom du råkat ut för det två år i rad så tror jag inte det var något du ätit eller druckit. Jag tror vissa magar reagerar när man tar ut sig... Som någon skrev så blir det bättre med åren, och du kan ju vara glad att det inte började under loppet.
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 08:54Jag blir oxå riktigt illamående efter tuffa lopp.
sist så gick det över efter när jag fick i mig hamburgare och salta pommes.
Många lopp är över lunchtiden, så springer man och dricker massa flytande socker. Klart magen protesterar.Salt salt salt o
Jag blir oxå riktigt illamående efter tuffa lopp.
sist så gick det över efter när jag fick i mig hamburgare och salta pommes.
Många lopp är över lunchtiden, så springer man och dricker massa flytande socker. Klart magen protesterar.
Salt salt salt o
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 08:56Marie Nordin har bloggat insiktsfullt om löparmage. Läs de 4 delarna i rätt ordning: http://naringslara.outsideonline.se/tag/loparmage/
Marie Nordin har bloggat insiktsfullt om löparmage. Läs de 4 delarna i rätt ordning: http://naringslara.outsideonline.se/tag/loparmage/
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 09:14Jag har också haft problem med illamående efter långlopp. Jag har testat många olika botmedel, men det enda som hjälpt har varit att "värma ner" ordentligt efter tävlingen. Lugn jogg om det går, eller lätt cykling eller liknande, i typ 15 minuter.
Jag har också haft problem med illamående efter långlopp. Jag har testat många olika botmedel, men det enda som hjälpt har varit att "värma ner" ordentligt efter tävlingen. Lugn jogg om det går, eller lätt cykling eller liknande, i typ 15 minuter.