Quote from Guest on 12 February 2013, 09:40Är det någon som har tips på en bra löparryggsäck som jag kan använda när jag skall springa ett ultramarathon samt till distansträning. Dessutom är jag på jakt efter en löparryggsäck som man kan ha när man skall springa till olika former av träning, d v s
Är det någon som har tips på en bra löparryggsäck som jag kan använda när jag skall springa ett ultramarathon samt till distansträning. Dessutom är jag på jakt efter en löparryggsäck som man kan ha när man skall springa till olika former av träning, d v s
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 09:50Mycket beror på vad "lite mer" är.
Jag har en OMM Classic 32l som jag är nöjd med. Bra genomtänkt design, inte allt för dyr och sitter bra på ryggen. Den kanske är lite stor, men det finns även en 25 l version.
Har även en Inov-8 Elite 15 som fungerar br
Mycket beror på vad "lite mer" är.
Jag har en OMM Classic 32l som jag är nöjd med. Bra genomtänkt design, inte allt för dyr och sitter bra på ryggen. Den kanske är lite stor, men det finns även en 25 l version.
Har även en Inov-8 Elite 15 som fungerar br
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 10:10Det beror alldeles på vilken storlek du behöver. Det låter som att du behöver två olika ryggor. En liten och bekväm för ultror, och en större om du vill transportlöpa på träningen och ha ombyte, mm med dig.
Jag kör med en 2-liters på mina långa ultror.
Det beror alldeles på vilken storlek du behöver. Det låter som att du behöver två olika ryggor. En liten och bekväm för ultror, och en större om du vill transportlöpa på träningen och ha ombyte, mm med dig.
Jag kör med en 2-liters på mina långa ultror.
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 10:27Har en inov8 elite 25 som jag springer med till och från jobbet. Väldigt lätt och sitter rätt bra. Inte helt överens med öppningen som gör det lite svårt att packa i mycket ibland när man tex har med skor. Men tycker den är bra.
Haft den ett par år nu och
Har en inov8 elite 25 som jag springer med till och från jobbet. Väldigt lätt och sitter rätt bra. Inte helt överens med öppningen som gör det lite svårt att packa i mycket ibland när man tex har med skor. Men tycker den är bra.
Haft den ett par år nu och
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 10:432 liter. http://www.runnersgear.se/vatskesystem/vatskeryggsackar/nathan-hpl-020.html?grp=429081
Jag skippar i stort alltid att utnyttja vätskeblåsan som kommer med ryggan. Det är inte för inte som ultralöparna i ultralöparnas Mekka (USA med bl.a nära 100
2 liter. http://www.runnersgear.se/vatskesystem/vatskeryggsackar/nathan-hpl-020.html?grp=429081
Jag skippar i stort alltid att utnyttja vätskeblåsan som kommer med ryggan. Det är inte för inte som ultralöparna i ultralöparnas Mekka (USA med bl.a nära 100
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 11:02Tror nog mer på informationen på denna sida: http://www.nathansports.com/our-products/hydrationnutrition/race-vests/hpl-020
4.5L i huvudfacket och 6.5L totalt. Ser ut att få plats med mer än 2L i den, själva blåsan är väl 2L.
Tung ryggsäck håller jag me
Tror nog mer på informationen på denna sida: http://www.nathansports.com/our-products/hydrationnutrition/race-vests/hpl-020
4.5L i huvudfacket och 6.5L totalt. Ser ut att få plats med mer än 2L i den, själva blåsan är väl 2L.
Tung ryggsäck håller jag me
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 11:03@Daniel.
Vid en lite närmare titt så specar faktiskt Nathan
- 2 liter Hydration Bladder with a Slideseal™ top closure
- Total capacity: 400 cu. in. (6.55 L)
- Cargo capacity: 275 cu. in. (4.5 L)http://www.nathansports.com/our-products/hydrationnut
@Daniel.
Vid en lite närmare titt så specar faktiskt Nathan
- 2 liter Hydration Bladder with a Slideseal™ top closure
- Total capacity: 400 cu. in. (6.55 L)
- Cargo capacity: 275 cu. in. (4.5 L)
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 11:04Körde tidigare med Salomon XA 20 Backpack som jag också var nöjd med innan jag ville ha mer plats. Fick mig att kolla på XA 25 WP nu, så också ser intressant ut. Men blev OOM denna gång, får se vad jag tycker om den.
Körde tidigare med Salomon XA 20 Backpack som jag också var nöjd med innan jag ville ha mer plats. Fick mig att kolla på XA 25 WP nu, så också ser intressant ut. Men blev OOM denna gång, får se vad jag tycker om den.
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 11:07@ Jan
Helt klart är det viktigast att det fungerar till det man vill. Tänkte bara så man inte köper en 2L på nätet och sen inte får plats med det man vill om man jämför med den Nathan om man nu får i tex 3L. Blir rätt stor skillnad på 2 och 3L. Den 2L-vä
@ Jan
Helt klart är det viktigast att det fungerar till det man vill. Tänkte bara så man inte köper en 2L på nätet och sen inte får plats med det man vill om man jämför med den Nathan om man nu får i tex 3L. Blir rätt stor skillnad på 2 och 3L. Den 2L-vä
Quote from Funbeat user on 12 February 2013, 11:20Edit: Håller helt med dig Daniel.
Handhållen flaska är det många som gillar, men det finns också många som det inte passar för. Min löpstil passar för det så för mig är det perfekt.
En liten kuriosa att den funkar perfekt om jag har den i vänster hand
Edit: Håller helt med dig Daniel.
Handhållen flaska är det många som gillar, men det finns också många som det inte passar för. Min löpstil passar för det så för mig är det perfekt.
En liten kuriosa att den funkar perfekt om jag har den i vänster hand