Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ni här på Funbeat som har lite koll på löparskor...

Jag har i nuläget ett par Nike Pegasus 29 (används för lite längre löppass, 12 kilometer och uppåt), ett par Nike Free Run+ 3 (används för kortare pass, backpass och kortintervaller), ett par FiveFinger

Jag tycker det låter som att du redan har rätt bra på fötterna. Jag springer mina distanspass i samma typ av skor som jag kör långpassen i.

För vissa svullnar fötterna något under långpassen och dom vill då kanske ha ett par som är lite rymligare för de

Jag har två par som för mig täcker in alla omständigheter: Inov-8 X-talon 212 (för alla underlag när det inte är snö och is) och Inov-8 Oroc 280 (med dubbar och något stabilare för alla underlag när det är snö och is).

Jag har ett helt batteri skor men om jag skulle välja ut de jag inte klarar mig utan så är det:

Inov 212 för terräng och vinter-/snölöpning när det inte är is

Inov Oroc för vinterlöpning när det är ishalka

Brooks pure connect så snart det inte är enl o

Jag har på tok för många och ska inte säga något mer 🙂

Jag tycker också att Du verkar ha bra på fötterna. 🙂

Själv äger jag bara två par skor, Asics Nimbus och Asics Volt 33 och ett gäng med slitstarka löparstrumpor som jag springer barfota i (en dag ska jag skaffa mig ett par VFF) och detta är allt jag beh

Det jag skulle sakna i din skoarsenal är ett par lätta tävlingsskor och ett par dubbade.

Själv har jag massor av skor, de flesta mer eller mindre pensionerade. Se min utrustningslista.

De jag inte vill vara utan är:
Icebug SPIRIT olx (obanat/is)
Brooks

Jag har en massa skor också men sen jag köpte Salomon SLab Sense - kommer jag inte ha andra skor utom då metalldubbar krävs (eller om jag får för mig att springa inne)

Jag är kär i Salomon Sense!

Man klarar sig med ett par skor (om man inte är barfotataliban, då behöver man inte ens det), men man vill ju gärna att löpning också ska vara en materialsport så att man kan köpa sig framgång istället för att träna sig till den, så ju fler dess bättre.

Undra vad kvoten är mellan löppass_per_vecka och antal_löpardojjor... Min kvot kring 2. Någonstans går ändå gränsen när man behöver skor för många underlag, men ändå.