Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar bara ha ett enda par. Det mesta av min löpning är långpass på väg, så ett par väldämpade skor duger åt mig. När skorna börjar ta slut skruvar jag dubb i dem för vinterbruk, och köper ett par nya (utan dubb).
Just nu har jag två par, eftersom ja

Roligt och intressant att höra er berätta om era skor! En slutsats jag drar efter att ha läst igenom samtliga, är nog att jag trots allt har ganska så bra på fötterna när jag kubbar runt.

Tack för alla svar! 🙂

Vilken härlig fråga!

Det känns som att man inte kan få för många, men om man har många har man ibland svårt att välja sko till passen! Kär ångest! (L)

Jag har numera ganska många löparskor, men har svårt att skiljas från skor som egentligen har pensione

Många skor blir det men man måste ju ha ett par skor för all olika pass och terräng man kör...;)

Terrängskor:

Inov8 Oroc 280
Inov8 x-talon 190
Saucony Peregrine 2
Salomon Sense

Asfalt:

Sacony Kinvara 2
Saucony Triumph 9
Brooks T7

Minmalistiskt:

Mere

Skulle vara intressant och få veta lite detaljer om att skruva i dubb i ett par tidigare (gamla) odubbade.
Typ
Var köper man dubben?
Hur gör man och med vilka verktyg ?
🙂 Tack

Det finns många och långa diskussioner om dubb. Sök på t.ex. Maxigrip och Best grip så hittar du några. Fortsätt gärna dubbdiskussionen i de trådarna.

Kortinfo: För max 200kr får du 12-20 dubb och ev. verktyg (om det behövs), och det går att skruva ut du