Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparskor till promenadskor?
You need to log in to create posts and topics.

12

Var på Myrorna i Örebro och hittade ett par splitt nya, helt oanvända gula Gel Empire II i storlek 39,5. De hade pronationsstöd på mitten. Tänkte köpa skorna till min syster men de var lite för stora. De kostade bara 100:- så det var ingen större utgift.

om hon inte pronerar så riskerar hon kanske få besvär i form av skav i hålfoten?

Vad kan passa bättre än skor för överpromenerare? 🙂

Skämt åsido är det säkert inga problem alls. Om skorna inte är bekväma lär hon märka det.

Borde vara noll problem.

Har tipsat en del äldre genom åren och ingen har blivit besviken.

Det svåraste har varit att få dem att inse att de ej såg löjliga ut.
På 80-talet var det extremt ovanligt med "löpar"skor på 70+.

Det enda jag hört är att du inte ska gå och springa i samma skor eftersom du nöter ut dämpningen fortare.

Har också för mig att löparskor som tjänat färdigt i spåren med fördel kan användas till att gå i eftersom de sitter skönt, väl använda som de är.

Jag använder alltid mina löpskor till promenadskor när dämpningen inte längre håller för löpning. Funkar utmärkt! kör man dem en runda i tvätten ser de nästan ut som nya......

+1 på Jens
(och när de blivit snäppet ännu slitnare blir de degraderade till stallskor, dvs skor man mockar skit i)

Eller om man inte har stall; gräsklipparskor 🙂

Löparskor är till för att gå i, inte springa. (läs "born to run" 🙂

Fredrik, precis min teori (t+)

Jag har en par Inov-8 (lite häl, lite dämpning) som vardagsskor men all löpning sker nu i aquasocks (ingen häl, ingen dämpning)

12