Quote from Guest on 30 May 2011, 21:45Var på Myrorna i Örebro och hittade ett par splitt nya, helt oanvända gula Gel Empire II i storlek 39,5. De hade pronationsstöd på mitten. Tänkte köpa skorna till min syster men de var lite för stora. De kostade bara 100:- så det var ingen större utgift.
Var på Myrorna i Örebro och hittade ett par splitt nya, helt oanvända gula Gel Empire II i storlek 39,5. De hade pronationsstöd på mitten. Tänkte köpa skorna till min syster men de var lite för stora. De kostade bara 100:- så det var ingen större utgift.
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 21:55om hon inte pronerar så riskerar hon kanske få besvär i form av skav i hålfoten?
om hon inte pronerar så riskerar hon kanske få besvär i form av skav i hålfoten?
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 22:08Vad kan passa bättre än skor för överpromenerare? 🙂
Skämt åsido är det säkert inga problem alls. Om skorna inte är bekväma lär hon märka det.
Vad kan passa bättre än skor för överpromenerare? 🙂
Skämt åsido är det säkert inga problem alls. Om skorna inte är bekväma lär hon märka det.
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 07:27Borde vara noll problem.
Har tipsat en del äldre genom åren och ingen har blivit besviken.
Det svåraste har varit att få dem att inse att de ej såg löjliga ut.
På 80-talet var det extremt ovanligt med "löpar"skor på 70+.
Borde vara noll problem.
Har tipsat en del äldre genom åren och ingen har blivit besviken.
Det svåraste har varit att få dem att inse att de ej såg löjliga ut.
På 80-talet var det extremt ovanligt med "löpar"skor på 70+.
Quote from Christer Berg on 31 May 2011, 07:47Det enda jag hört är att du inte ska gå och springa i samma skor eftersom du nöter ut dämpningen fortare.
Har också för mig att löparskor som tjänat färdigt i spåren med fördel kan användas till att gå i eftersom de sitter skönt, väl använda som de är.
Det enda jag hört är att du inte ska gå och springa i samma skor eftersom du nöter ut dämpningen fortare.
Har också för mig att löparskor som tjänat färdigt i spåren med fördel kan användas till att gå i eftersom de sitter skönt, väl använda som de är.
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 10:11Jag använder alltid mina löpskor till promenadskor när dämpningen inte längre håller för löpning. Funkar utmärkt! kör man dem en runda i tvätten ser de nästan ut som nya......
Jag använder alltid mina löpskor till promenadskor när dämpningen inte längre håller för löpning. Funkar utmärkt! kör man dem en runda i tvätten ser de nästan ut som nya......
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 20:17+1 på Jens
(och när de blivit snäppet ännu slitnare blir de degraderade till stallskor, dvs skor man mockar skit i)
+1 på Jens
(och när de blivit snäppet ännu slitnare blir de degraderade till stallskor, dvs skor man mockar skit i)
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 22:45Eller om man inte har stall; gräsklipparskor 🙂
Eller om man inte har stall; gräsklipparskor 🙂
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 23:22Löparskor är till för att gå i, inte springa. (läs "born to run" 🙂
Löparskor är till för att gå i, inte springa. (läs "born to run" 🙂
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 10:38Fredrik, precis min teori (t+)
Jag har en par Inov-8 (lite häl, lite dämpning) som vardagsskor men all löpning sker nu i aquasocks (ingen häl, ingen dämpning)
Fredrik, precis min teori (t+)
Jag har en par Inov-8 (lite häl, lite dämpning) som vardagsskor men all löpning sker nu i aquasocks (ingen häl, ingen dämpning)