Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparskor vinter
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Har kommit av mig lite vad gäller utomhuslöpningen sen snön la sig på marken och istället sprungit löpband som jag tycker är tråkigt och sliter mer. Jag gillar frisk luft!

Hursomhelst undrar jag om ni vet vilka skor som är bra att springa med på "v

Hej.

ICEBUG Hiko BUGrip köpte jag från Löplabbet, de har dubbar och jag kan säga att jag märker skillnad, springer mer avslappnat. De är väldigt sköna och har även pronation som jag behöver för hålfoten.

De kostar 1600kr och de tycker jag att de är vä

@Linus

Prova att skriva in Vinterskor i sökmotorn uppe till höger på sidan (Ovanför de gröna registreringsknapparna) så får du flera trådar i ämnet med en hel del synpunkter & tips.

Har prövat med broddar o det funkar bra.In för den här säsongen testade jag ngt nytt.har ett par goretex skor som jag lämnade in på däckverkstaden för dubbning.Minen på gubben bakom disken var obetalbar.resultatet blev kanon,nu har jag ett par dojjor med

Det finns inget som egentligen biter på snömodd. Broddar fungerar bra på is, men mer eller mindre verkningslöst i modd och snö. På bra underlag blir det mer omständligt eftersom underlaget blir så mycket hårdare.

Jag springer med ett par Icebug Navigator

Hallå på dig,

Kan bara instämma med tidigare inlägg ICEBUG löser alla bekymmer och ursäkter för att inte springa på vinter underlag. Är det löst och moddigt så spelar det nog ingen större roll vad du har.

Jag kör ett par ICEBUG SISU, inte särskilt varm

Hej. Jag kör med ICEBUG PHYTO2 (gula). Kanon helt enkelt. Hade dem på o-ringen i somras också.

Gillar denna:
http://www.xxl.se/skor/herrskor/loparskor/supernova-riot-2-gtx-1058679
Billig 799 pix med bra grepp och stabilitet och har Gore-tex.

Broddar fungerar utmärkt för mig. Här i Skåne är det mer ofta isigt än moddigt.

Jag har klarat mig hittills i vinter med vanliga löpskor utan broddar och dubbar. Senast i söndags 60 km i snömodden på "Årets Första Långpass".

12