Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 10:17Om det är isigt = Icebug Pytho
Om det är snö= Salomon Speedcross 2Isbuggarna är stummare, Speedcrossen mer dämpade/mjukare.
Växlar mellan dessa beroende på om det är övervägande is eller snö.
Om det är isigt = Icebug Pytho
Om det är snö= Salomon Speedcross 2
Isbuggarna är stummare, Speedcrossen mer dämpade/mjukare.
Växlar mellan dessa beroende på om det är övervägande is eller snö.
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 11:05Tjenixen Joakim.Har oxå ett par supernova.Det är dom som jag har dubbat.Bra om man vill ha lite extra grepp när det är isigt
Tjenixen Joakim.Har oxå ett par supernova.Det är dom som jag har dubbat.Bra om man vill ha lite extra grepp när det är isigt
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 11:25Kör på Inov8-212 som kompletteras med kahtoola microspikes vid behov
Broddarna väger mer än skorna men greppet man får av dom är ruskigt bra...
Kör på Inov8-212 som kompletteras med kahtoola microspikes vid behov
Broddarna väger mer än skorna men greppet man får av dom är ruskigt bra...
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 20:45Jag håller med Mikael. Kör ett pass i dina vanliga skor. Om du tycker att det är kallt eller halt så kan det vara läge att köpa nytt. Annars kan du lägga pengarna på något annat.
Jag håller med Mikael. Kör ett pass i dina vanliga skor. Om du tycker att det är kallt eller halt så kan det vara läge att köpa nytt. Annars kan du lägga pengarna på något annat.
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 22:38Citat från Markus Stålboms nyhetsbrev:
"Tips runt löpning på halt underlag
Så här under vintersäsongen så springer vi ofta på ett relativt halt underlag. Många tycker att detta är lite läskigt och avstår löpningen, gör inte det. Det hala underlaget har
Citat från Markus Stålboms nyhetsbrev:
"Tips runt löpning på halt underlag
Så här under vintersäsongen så springer vi ofta på ett relativt halt underlag. Många tycker att detta är lite läskigt och avstår löpningen, gör inte det. Det hala underlaget har
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 23:03Halkar man med foten framför sig är det nerförsbacke, halkar man med foten bakom sig är det uppförsbacke! 🙂
Halkar man med foten framför sig är det nerförsbacke, halkar man med foten bakom sig är det uppförsbacke! 🙂
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 23:08Sen kan spåret luta åt sidan och den halkningen tror jag inte något annat än dubbar avhjälper. 🙁
Sen kan spåret luta åt sidan och den halkningen tror jag inte något annat än dubbar avhjälper. 🙁
Quote from Funbeat user on 5 January 2011, 12:38Du har rätt Krister. Romanov har ju sprungit på is, men det var ju i en ishall, dvs plant och fint. Ute där det är ojämnt är det svårt att ta sig fram på halkiga underlag utan broddar.
Själv springer jag i mina Adidas Adizero Pro hela vintern och så läng
Du har rätt Krister. Romanov har ju sprungit på is, men det var ju i en ishall, dvs plant och fint. Ute där det är ojämnt är det svårt att ta sig fram på halkiga underlag utan broddar.
Själv springer jag i mina Adidas Adizero Pro hela vintern och så läng
Quote from Funbeat user on 5 January 2011, 12:50Tilläggas ska att jag lunkar på i en hyfsat beskedlig fart, dvs någonstans mellan 4:30 och 6 min/km.
Tilläggas ska att jag lunkar på i en hyfsat beskedlig fart, dvs någonstans mellan 4:30 och 6 min/km.