Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har tappat bort mina fina löparsolglasögon. 🙁 Behöver alltså skaffa nya. Var går man lämpligast om man vill ha hyfsat många olika modeller att prova och välja mellan? Jag vill alltså inte köpa på nätet för jag vill se hur dom ser ut på och känna hur

Prisklass?

Friluftsbutiker typ Addnature och Naturkompaniet (märken som Oakley, Dirty Dog, Julbo) har en del men de kostar en krona eller många... Du kan ju kolla deras nätsidor för att se om de har något tilltalande så slipper du åka dit om det inte all

Förvisso inte en löpbutik men även cykelfolket kan ju lyckas ibland 😉

Köpte ett par Shimanobrillor där häromdagen och de känns helt perfekta. Vet inte vilken prisklass du tänkt dig men vad sägs om nedan?

http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?Prod

Jag har cyklebrillor på - har cyklat VR, sprungit maran & även spelat golf med de på!

EN bra cykelbutik - cykloteket kan vara värt att titta in på.

Cykloteket har hyggligt utbud av Oakley (= bäst och dyrast...).
CykelCity har ett par BBB som ser hyggliga ut.
Kolla även Runners Store:
http://www.runnersstore.se/Main/Articles.asp?hgid=4&ArtGrp=420
Löplabbet verkar inte ha brillor, men de har å andra s

Tack för tipsen - addnature har jag nästan om hörnet här från jobbet. 🙂

Jag vill ha glasögon där jag inte behöver byta linser - dom jag hade ställde om sig väldigt snabbt och bra från ljus till mörker.

Helst inte över 2000:-.

På Intersport finns Bliz Tyfoon. Jag köpte ett paket med mörka , kontrast (orange) och klara glas för 350:- Duger de åt Anders Södergren duger de förmodligen åt mig 😉

Har man ett par som man är nöjd med använder man dem mycket och kan ha dem lääänge, och då spelar det mindre roll om de kostar några hundra extra. Så resonerar jag när jag handlar solbrillor och jeans.

Jag som är Oakley-freak har ett par Zero (finns knap

Jag börjar bli gammal och har förmodligen därför ett något sämre mörkerseende. Ser väldigt dåligt om jag springer in i ett mörkare parti med mörka glas - därför är jag lite petig med det. 🙂

Då är väl polariserande att föredra, även om det blir dyrare.

Bliz är annars ett prisvärt alternativ, fast jag tycker att Pursuit (som Anders Södergren använder) är betydligt snyggare än Typhoon.

Edit:
Bliz Pursuit XT Polarised finns på Naturkompaniet:

12