Quote from Guest on 27 September 2010, 14:40Kanske mest riktat till damerna, eftersom jag är en sån själv...
Jag söker löpartights, gärna med ett tunnare foder och/eller med windstopper-front, som passar en lång och gänglig dam (typ 180/62).
De flesta tights jag provar som passar midjan och häcke
Kanske mest riktat till damerna, eftersom jag är en sån själv...
Jag söker löpartights, gärna med ett tunnare foder och/eller med windstopper-front, som passar en lång och gänglig dam (typ 180/62).
De flesta tights jag provar som passar midjan och häcke
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 14:50Har du testat herrmodeller?
Har du testat herrmodeller?
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 14:57Nike har en "long" modell med extra långa ben. Heter då "T" på slutet, t ex "MT".
Nike har en "long" modell med extra långa ben. Heter då "T" på slutet, t ex "MT".
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 15:39Tack för tipset Annelie - ska titta närmare på Nike.
Har provat några herrmodeller, men de har haft en annorlunda skärning på något vis. Fel midja/höft-ratio kanske? Har inte undersökt saken närmare.
Tack för tipset Annelie - ska titta närmare på Nike.
Har provat några herrmodeller, men de har haft en annorlunda skärning på något vis. Fel midja/höft-ratio kanske? Har inte undersökt saken närmare.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 18:17Jag måste fråga, vad står "T" för där egentligen?
Höfter, vad är det för något? Det tror jag inte mina tights har så mkt nej... 😉
Jag måste fråga, vad står "T" för där egentligen?
Höfter, vad är det för något? Det tror jag inte mina tights har så mkt nej... 😉
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 18:35Det står väll för Tall skulle jag tippa på 😉
Det står väll för Tall skulle jag tippa på 😉
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 18:39Jag kan även tipsa om att barnstorlekar kan passa, vissa är förvånansvärt långa i benen och smala 😉 tex 170 eller XL.
Jag kan även tipsa om att barnstorlekar kan passa, vissa är förvånansvärt långa i benen och smala 😉 tex 170 eller XL.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 18:44Jag är 179 cm lång, med 89 cm innerbenslängd och väger 2-5 kg mer (beroende på när på året det är). Omkrets mitt på låren ca 52-53 cm, och runt höft/rumpa ca 88-90 cm. Mina löpartajts är nån vanlig Nike-modell, i storlek S. Når över midjan och räcker utan
Jag är 179 cm lång, med 89 cm innerbenslängd och väger 2-5 kg mer (beroende på när på året det är). Omkrets mitt på låren ca 52-53 cm, och runt höft/rumpa ca 88-90 cm. Mina löpartajts är nån vanlig Nike-modell, i storlek S. Når över midjan och räcker utan
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 19:21L för "long" hade väl också funkat?
Fast klart, tall är väl mer om höjd än long.
L för "long" hade väl också funkat?
Fast klart, tall är väl mer om höjd än long.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 19:36Det är en fura.
Det är en fura.