Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparyrken
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som känner till undersökningar om vad folk som löper "seriöst" har för yrken? Dvs om löpning är vanligare i vissa yrkeskategorier och ovanligare i andra?

Rent spontant skulle man kunna tänka sig att arbeten med mycket ensamjobb skulle vara v

Vet inte men det finns många orienterare bland dem som jobbar med kartor och med skog... Men där är det väl lite hönan eller ägget vilket som gett intresse för vilket...

Springpojkar...? 🙂

Jag är programmerare och forskare, men knappast ensamjobbare. 🙂

Att programmering skulle vara ett ensamjobb håller jag inte alls med om. Men det skulle kunna vara det, och var säkert det mer förr. En typisk dag sitter jag inte ensam alls, utan diskutera

Brevbärare har traditionellt sett varit ett populärt yrke för konditionsidrottare.

Efter en snabb genombläddring av Outsides artikel om Sveriges mest vältränade doldisar lade jag märke till att flera av dem var Key Account Managers.

Ensamjobb kanske inte genererar ensamidrottare? Eller tvärtom - om man jobbar mycket med tillsammans med människor kanske man föredrar en ensamidrott som motvikt? Som löpning.

Intressant frågeställning faktiskt. Teoretiker eller de med en mer praktisk åd

På tal om ensamjobb så har jag träffat få, om ens någon, lastbilschaufför i löparspåren. Däremot bussförare.

Annars är poliser och yrkesofficerare klart överrepresenterade.

Bordslöpare?

Vad är Key Account Managers för yrke?