Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparyrken
You need to log in to create posts and topics.

Låssmed! 😉

Jag är KAM. Det betyder att man tar hand om en befintlig kund och säljer på denne diverse uppgraderingar, nya serviceavtal osv. Ganska självgående säljjobb alltså. Om man är enbart KAM för en eller ett par konton (jag är det dessvärre bara på på deltid) s

Och vad gör man när man " säljer på denne diverse uppgraderingar, nya serviceavtal osv.? Uppgraderingar av vad och serviceavtal om vad? Är "konto" detsamma som kund?
Förklara för en gammal statsstjänsteman som inte begriper!

Oj, statstjänsteman? Det förklarar många saker.

Ja, ett konto är detsamma som en kund. En storkund skulle man kunna säga. De har redan valt dig som leverantör och så fort de behöver något extra så är det väldigt enkelt att sälja på dem det eftersom de inte har någon annan att gå tiill. Så man håvar in

Men - VAD är det man säljer till denna storkund?
Någo specifikt som firman där man själv är anställd tillhandahåller eller vad som helst genom andra företag man skriver affärsavtal med för sin storkunds räkning?
ÄR man anställd när man är KAM eller är ma

Assa Abloy är ett typiskt nyckelkonto.

Det kan vara vad skit somhelst man säljer. För min del är det stora telekomsystem. Det är as-svårt att sälja på dem det första gången men har man väl skruvat fast det i golvet hos dem så kan de inte välja annan leverantör när de vill köpa till tillbehör,

En KAM underlättar och fördyrar (affärs)livet för andra företag med andra ord 🙂

Tack för förklaringen!

Skomakare kanske annars är ett bra löparyrke - de kan ju alltid säga att de är ute och provar en ny sorts gummi i sulan 😀

Offantliga tjänstemän är de lättaste att få övertalade med hjälp av lämpliga tjänster, gentjänster och mutor.