Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpband i lägenhet?
You need to log in to create posts and topics.

Jag gillar egentligen inte att springa på löpband, men med ett litet barn får man ju ta den motion som bjuds. Så jag tänkte att om jag kunde hoppa på löpbandet på kvällen ökar mina chansera att få in distansen jag behöver just nu utan att försaka alltför

Varför inte lubba med vagn?
BILD:http://www.smartson.se/uploadedImages/Articles/Smartson_Test/GT-Pro.jpg

Grannarna blir nog inte glada över löpbandets hamrande.

Hmm. Du gillar inte att springa på löpband. Du vill springa på kvällen i lägenheten för att inte missa kvalitétstid från din familj. Hmmm (igen). På vilket sätt tycker du att du spenderar kvalitétstid med dem om du står på ett band och flåsar samt skapar

Ett löpband är rätt dyrt och slamrar en del. När jag hade småbarn och hade svårt att komma ut så köpte jag en motionscykel och satt på den när barnen somnat. Cykling är inte lika bra som löpning men det höll uppe konditionen och gjorde det lättare för mig

Hade min granne skaffat ett löpband hade jag inte blivit så glad. Nej, jag tror inte det är nån bra idé faktiskt.

Manne - Jag har redan världens bästa löpvagn! Men Ingrid börjar bli stor och otålig och "vill själv" och tycker inte det är så kul att sitta still just nu. När jag var föräldraledig var vi dock ute och brände upp och ner för backarna nästan varje dag till

Låter mest som gissningar hur det låter i lägenheten under.

Visst, ett löpband låter, men hur mycket leder verkligen genom lv och tak från ett löpband på gummifötter?

Dessutom blir det ju inte frågan om hela kvällar, som hög musik kan vara fråga om.

De

Finns löpband på kontoret. Den som sitter i rummet rakt nedanför har blivit så störd i sitt arbete att löpbandet numera endast får användas under lunchen och före/efter ordinarie arbetstid.

En crosstrainer kan ju vara ett tystare alternativ!?

Ha ha! Jag förstår dig. När man lagt barnen och det är mörkt ute är det svårt. Men det går -gäller bara att vänja sig. Din dotter kommer sova längre snart, det är bara en tidsfråga. Det går faktiskt över 🙂

En roddmaskin väsnas mindre och är ett utmärkt alternativ.

Fråga Rune Larsson, nordisk rekordhållare på 24H + mycket annat.