Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöpband igen
You need to log in to create posts and topics.

Ha, den webbsidan känner jag igen, mest för för de har så många taffliga direktöversättningar från tyskan - "framställer ett solitt instegslöpband" är ett bra exempel 😉 (jag är gammal f.d. facköversättare ty->sv)

Med instegslöpband menar de något som är

den kommer nog inte ens användas så mycket.
men min budget för löpband går vid 10 000

Jag har kollat runt lite förut och kan nog med största säkerhet säga att jag inte sett ett sånt band så billigt någon annanstans - tar upp till 135Kg o 16km/h, brukar vara dyrare.
Däremot så har jag noll koll på kvalitén:-) o dämpningen

Vad jag har sett verkar de sälja just den modellen lite varstans just nu till bra pris - så en bra variant är ju helt enkelt att testa bandet in action någonstans, då kan man ju lätt känna om det känns instabilt vid högre hastigheter t.ex. Sen kan man ju

det är inte nån av er som har lust att aggera löpbandstestare. jag har absolut löpförbud i sex veckor pga stressfraktur. tack och lov inte bilaterala den här gången.
det är absolut ingen brådska.

Jessica, var har du detta löpband? hehe..

ingenstans än så länge. har inte köpt något ännu

Hur har det gått Jessica? Det sprack ett rör så du sköt upp köpet lite till?

ungefär. väntar med löpbandsköpet ett tag till.
ska ta det när jag är inflyttad och i ordning och inte har stressnivåer så höga att jag ser dubbelt.

http://www.cardionics.se/swedish/index.html

Här finns begagnade (nyservade) band av typen som Ove nämnde ovan. Löplabbet, löp- och skokliniken i Göteborg har dessa band med ett "vred" för hastighet, vilket gör att du snabbt med ett enkelt handgrepp sänke