Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 21:46Att känna en snöflinga landa på nästippen, blåsten mot kinden eller doften av fuktig mossa .....gör iallafall för mig att det går mycket bättre att springa ute även om det kanske inte påverkar snabbheten. Tror helt klart på motivationen, och i mitt fall f
Att känna en snöflinga landa på nästippen, blåsten mot kinden eller doften av fuktig mossa .....gör iallafall för mig att det går mycket bättre att springa ute även om det kanske inte påverkar snabbheten. Tror helt klart på motivationen, och i mitt fall f
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 08:27Jag har ett löpband hemma och jag upplever att det går tyngre att springa på det än ute. Jag var säker på att bandet visade fel fart men jag mätte längden på bandet, satte ett märke och räknade antal varv i några olika farter och räknade sedan ut farten p
Jag har ett löpband hemma och jag upplever att det går tyngre att springa på det än ute. Jag var säker på att bandet visade fel fart men jag mätte längden på bandet, satte ett märke och räknade antal varv i några olika farter och räknade sedan ut farten p
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 09:12Från tidigare inlägg:
* Skillnad i motivationen - helt enig, kanske viktigaste skillnaden
* "Svampighet" i löpbandet - snällt mot knäna, men kanske jobbigare, låter rimligtEn annan skillnad som jag märkt: det kan bli himla varmt när man springer inomhus
Från tidigare inlägg:
* Skillnad i motivationen - helt enig, kanske viktigaste skillnaden
* "Svampighet" i löpbandet - snällt mot knäna, men kanske jobbigare, låter rimligt
En annan skillnad som jag märkt: det kan bli himla varmt när man springer inomhus
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 19:52Tycker det är grymt mycket tyngre på löpband än ute! Vet inte säkert varför, antagligen pga att det är dödstråkigt på bandet eller att det ju blir lite annorlunda då det är något annat som styr ens hastighet istället för en själv. Blir dyngslut efter bara
Tycker det är grymt mycket tyngre på löpband än ute! Vet inte säkert varför, antagligen pga att det är dödstråkigt på bandet eller att det ju blir lite annorlunda då det är något annat som styr ens hastighet istället för en själv. Blir dyngslut efter bara
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 07:14HAr väldigt svårt att se mig själv springa långpass på löpband utan att se landskapet rulla förbi. Nu har jag aldrig testat att springa på löpband men förstår inte riktigt vitsen ärligt talat förutom just i laboratoriemiljö för att testa sina värden etc.
HAr väldigt svårt att se mig själv springa långpass på löpband utan att se landskapet rulla förbi. Nu har jag aldrig testat att springa på löpband men förstår inte riktigt vitsen ärligt talat förutom just i laboratoriemiljö för att testa sina värden etc.
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 09:23Tror att det är lite gammalt som har levt kvar, dom nya löpbanden är sjukt mycket jobbigare.
Ex Technogymsband gammal version håller jag i snitt 17 km/h (max på detta löpband, skulle kunna hålla högre fart)
Nytt technogym band ca 15,2 - 15.5 km/h
Preco
Tror att det är lite gammalt som har levt kvar, dom nya löpbanden är sjukt mycket jobbigare.
Ex Technogymsband gammal version håller jag i snitt 17 km/h (max på detta löpband, skulle kunna hålla högre fart)
Nytt technogym band ca 15,2 - 15.5 km/h
Preco
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 19:53Håller helt med Adam E!
Håller helt med Adam E!
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 22:05Tycker också löpband är klart jobbigare, tror det delvis beror på att syrehalten inomhus är mycket sämre än ute, man märker t.ex. att det går ännu tyngre om det är mycket folk på gymmet eller om det är varmare än vanligt.
Tycker också löpband är klart jobbigare, tror det delvis beror på att syrehalten inomhus är mycket sämre än ute, man märker t.ex. att det går ännu tyngre om det är mycket folk på gymmet eller om det är varmare än vanligt.
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 00:23Jag är van att springa på marken och upplever löpband jobbigare. Jag misstänker det är liten annan teknik om man nu vill springa bra på löpband att skjuta ifrån är ju meningslöst gäller nog mer att slappna av och försöka få fötterna att rulla.
Jag är van att springa på marken och upplever löpband jobbigare. Jag misstänker det är liten annan teknik om man nu vill springa bra på löpband att skjuta ifrån är ju meningslöst gäller nog mer att slappna av och försöka få fötterna att rulla.
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 06:41Sune >> Det låter väll inte helt fel 😉 ? Att slappna av och låta bena rulla alltså.
Jag använder bandet om det är isgata ute eller för att köra intervaller under vintern. Kör även lite distanspass på dem då också för att ha en grund.
Lättare/tungre? B
Sune >> Det låter väll inte helt fel 😉 ? Att slappna av och låta bena rulla alltså.
Jag använder bandet om det är isgata ute eller för att köra intervaller under vintern. Kör även lite distanspass på dem då också för att ha en grund.
Lättare/tungre? B