Quote from Guest on 26 February 2010, 22:01Kanske är min fråga dum men....
Har väl använt löpband på gymmet nångång, och visst har jag provat att springa på det, men det har mest varit som lite uppvärmning eller så.
Imorgon funderar jag dock på att testa att springa min VU på band, men jag vet i
Kanske är min fråga dum men....
Har väl använt löpband på gymmet nångång, och visst har jag provat att springa på det, men det har mest varit som lite uppvärmning eller så.
Imorgon funderar jag dock på att testa att springa min VU på band, men jag vet i
Quote from Magnus Gelang on 26 February 2010, 22:11Jag sprang för första gången på löpband idag. Där ställde jag in hastigheten och sen såg man distansen på displayen. Bara att pausa tiden när man var framme på 1 mil, läsa av tiden och sen nolla apparaten innan man lämnade den 🙂
Jag sprang för första gången på löpband idag. Där ställde jag in hastigheten och sen såg man distansen på displayen. Bara att pausa tiden när man var framme på 1 mil, läsa av tiden och sen nolla apparaten innan man lämnade den 🙂
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 22:49Tack bullen! (L)
Det är så enkelt alltså!
Edit; gick in och kollade ditt pass för att kolla hur du gjorde (hade nämligen för mig att vi tillhör samma "kategori", dvs. de som varvar jogg och gång i intervaller), så nu tror jag att jag fått ett hum om hur j
Tack bullen! (L)
Det är så enkelt alltså!
Edit; gick in och kollade ditt pass för att kolla hur du gjorde (hade nämligen för mig att vi tillhör samma "kategori", dvs. de som varvar jogg och gång i intervaller), så nu tror jag att jag fått ett hum om hur j
Quote from Magnus Gelang on 26 February 2010, 23:12Ja på just det löpbandet där jag var idag var det så enkelt 😀
Men det finns säkert mer och mindre avancerade löpband så alla ser nog inte likadana ut 😀
Lycka till 😀
Ja på just det löpbandet där jag var idag var det så enkelt 😀
Men det finns säkert mer och mindre avancerade löpband så alla ser nog inte likadana ut 😀
Lycka till 😀
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 00:28på mitt gym kan man ställa in antingen sträcka eller tid, så jag kan välja sträcka 10 km, sen får man ställa in vad man väger (för kaloriåtgång)eventuell lutning (ca 1% motsvarar ungefär ute), samt hastighet. Jag brukar börja långsamt, och sen kan man öka
på mitt gym kan man ställa in antingen sträcka eller tid, så jag kan välja sträcka 10 km, sen får man ställa in vad man väger (för kaloriåtgång)eventuell lutning (ca 1% motsvarar ungefär ute), samt hastighet. Jag brukar börja långsamt, och sen kan man öka
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 11:29Mitt elaka löpband ger mig en läbbig elektrisk stöt varje gång jag försöker ändra hastighet eller lutning. Då blir det svårt att persa om man mot all förmodan har krafter kvar på slutet... (#)
Mitt elaka löpband ger mig en läbbig elektrisk stöt varje gång jag försöker ändra hastighet eller lutning. Då blir det svårt att persa om man mot all förmodan har krafter kvar på slutet... (#)
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 12:15Jessie: dom 2-3 gångerna jag har varit på löpband (senast i Peking, för där orkar man inte ens gå i den dåliga luften utomhus) så har det hänt mig också.... mycket irriterande!
Jessie: dom 2-3 gångerna jag har varit på löpband (senast i Peking, för där orkar man inte ens gå i den dåliga luften utomhus) så har det hänt mig också.... mycket irriterande!
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 12:21Det där med stötar händer mig alltid men var extra obehagligt senast då jag råkat skära mig i knapptryckarfingret. Saaatan så ont det gjorde att gång efter gång få en stöt i såret liksom. och eftersom man är en amöba glömde jag bort mellan tryckningarna a
Det där med stötar händer mig alltid men var extra obehagligt senast då jag råkat skära mig i knapptryckarfingret. Saaatan så ont det gjorde att gång efter gång få en stöt i såret liksom. och eftersom man är en amöba glömde jag bort mellan tryckningarna a
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 12:24Slå handen snabbt mot panelen först innan du börjar trycka på knapparna, så kommer du avladdas. Du känner ingenting och slipper den elaka stöten som annars kan komma. Jag blir ofta elektriskt laddad på samma sätt då jag kutar på löpband och denna metod fu
Slå handen snabbt mot panelen först innan du börjar trycka på knapparna, så kommer du avladdas. Du känner ingenting och slipper den elaka stöten som annars kan komma. Jag blir ofta elektriskt laddad på samma sätt då jag kutar på löpband och denna metod fu
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 12:45eller ta med en länge metallvajer (hyfsat flexibel). Koppar (oisolerad) blir bra. Sätt en klämma i varje ända och kläm fast ena ändan på dig själv och andra på löpbandet...
eller ta med en länge metallvajer (hyfsat flexibel). Koppar (oisolerad) blir bra. Sätt en klämma i varje ända och kläm fast ena ändan på dig själv och andra på löpbandet...