Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 19:30Du tänker lite fel Manne, precis som Anna säger är det inte löpbandet som bygger upp statisk elektricitet utan personen.
Ja, det finns flera sätt att minska den statiska elektriciteten från personen, högre luftfuktigheten, andra skor, andra kläder osv. M
Du tänker lite fel Manne, precis som Anna säger är det inte löpbandet som bygger upp statisk elektricitet utan personen.
Ja, det finns flera sätt att minska den statiska elektriciteten från personen, högre luftfuktigheten, andra skor, andra kläder osv. M
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 19:35Matthias: Anda skor, ja det kan vara en marknadslucka kanske? bygga in ngr mjuka tunna metallfibrer som går mellan foten (svettiga strumpor är utmärka ledare!) och ut på undersidan av skorna...
eller det kanske redan finns? 😉
Matthias: Anda skor, ja det kan vara en marknadslucka kanske? bygga in ngr mjuka tunna metallfibrer som går mellan foten (svettiga strumpor är utmärka ledare!) och ut på undersidan av skorna...
eller det kanske redan finns? 😉
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 19:44Haha, ja kanske nått för skoföretagen att titta lite närmare på.
Fast är inte själva löpbandet också ojordat? Eller är det nån typ av material som leder ström? Eller kanske svetten som kommer på bandet är tillräckligt för att jorda även den delen.
Haha, ja kanske nått för skoföretagen att titta lite närmare på.
Fast är inte själva löpbandet också ojordat? Eller är det nån typ av material som leder ström? Eller kanske svetten som kommer på bandet är tillräckligt för att jorda även den delen.
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 19:55svetten på bandet ger ju ingenting sålänge det är gummi mellan fötterna och bandet....
och även om bandet inte är jordat så står det på marken och en laddningsutjämning sker i vilket fall som helst (om inte löpbandet är laddat i samma mängd som löparen..
svetten på bandet ger ju ingenting sålänge det är gummi mellan fötterna och bandet....
och även om bandet inte är jordat så står det på marken och en laddningsutjämning sker i vilket fall som helst (om inte löpbandet är laddat i samma mängd som löparen..
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 20:02Nej, jag menade ju svett i kombination med dina skor med metalltrådar 😉
Nej, jag menade ju svett i kombination med dina skor med metalltrådar 😉
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 20:06Svälj ner en näve med jord tillsammans med lite vatten innan du kliver upp på löpbandet och problemen är borta!
Svälj ner en näve med jord tillsammans med lite vatten innan du kliver upp på löpbandet och problemen är borta!
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 20:06AHA! Jo, men direkt kontakt kräver inget ledande element.
äsch, nu blev det jättekomplicerat, jag har matkoma ju! 😉
nästa gång jag reser till hotell med löpband tar jag med mig en kopparvajer som är avisolerad i båda ändarna. om jag får stötar lägger
AHA! Jo, men direkt kontakt kräver inget ledande element.
äsch, nu blev det jättekomplicerat, jag har matkoma ju! 😉
nästa gång jag reser till hotell med löpband tar jag med mig en kopparvajer som är avisolerad i båda ändarna. om jag får stötar lägger
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 20:10Staffan: det får du ge mig en fysikalisk förklaring till....
Edit: ah. ok. är uppenbarligen för nördig för att förstå ett skämt. *asg*
Staffan: det får du ge mig en fysikalisk förklaring till....
Edit: ah. ok. är uppenbarligen för nördig för att förstå ett skämt. *asg*
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 20:13Du får experimentera lite med det där Anna sen kontakta Nike med din nya skoidé och bli mångmiljonär på köpet 😉
Du får experimentera lite med det där Anna sen kontakta Nike med din nya skoidé och bli mångmiljonär på köpet 😉
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 20:18Låter bra! 😉 Fixar patent först, sedan kontaktar jag Nike, Adidas, Puma lägg till många fler skotillverkare.
Edit: tacka vet jag utomhuslöpning...
Låter bra! 😉 Fixar patent först, sedan kontaktar jag Nike, Adidas, Puma lägg till många fler skotillverkare.
Edit: tacka vet jag utomhuslöpning...