Quote from Guest on 9 September 2008, 20:47Hur ska man resonera kring det här.......en som springer milen på 35 min är i min värld en mycket mycket bra löpare och en betydligt betydligt bättre löpare än en som springer runt på 45. Men........hur mycket bättre Vätterncyklist är 35:an jämfört med 45
Hur ska man resonera kring det här.......en som springer milen på 35 min är i min värld en mycket mycket bra löpare och en betydligt betydligt bättre löpare än en som springer runt på 45. Men........hur mycket bättre Vätterncyklist är 35:an jämfört med 45
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 20:57Det handlar om gener och intelligens.
Det handlar om gener och intelligens.
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 21:26Håller nog med sista inlägget här, och lägger till "envishet" och "pannben" ;).
Löpmässigt har ju 35 minutaren bättre fysisk status än den långsammare. I växlingen till cykel så torde man ligga relativt lika teknikmässigt. Konditionen kanske inte spelar
Håller nog med sista inlägget här, och lägger till "envishet" och "pannben" ;).
Löpmässigt har ju 35 minutaren bättre fysisk status än den långsammare. I växlingen till cykel så torde man ligga relativt lika teknikmässigt. Konditionen kanske inte spelar
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 21:31Gener styr även envishet.
Gener styr även envishet.
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 21:40Hej Anders.
"Men........hur mycket bättre Vätterncyklist är 35:an jämfört med 45:an under förtusättning att dessa två personer inte tränat någon cykling?"
Det spelar då ingen roll eftersom ingen av dom kan cykla. För att kunna cykla så måste man ha trän
Hej Anders.
"Men........hur mycket bättre Vätterncyklist är 35:an jämfört med 45:an under förtusättning att dessa två personer inte tränat någon cykling?"
Det spelar då ingen roll eftersom ingen av dom kan cykla. För att kunna cykla så måste man ha trän
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 22:22Skulle vilja säga att det inte spelar någon roll hur bra man är på löpning om man ska kör VR. Jag är kass på löpning (personbästa de senaste 10 åren på milen är 47 minuter) men har kört VR på 8h 39min.
Jag är bra cyklist utan att behöva träna nämnvärt, j
Skulle vilja säga att det inte spelar någon roll hur bra man är på löpning om man ska kör VR. Jag är kass på löpning (personbästa de senaste 10 åren på milen är 47 minuter) men har kört VR på 8h 39min.
Jag är bra cyklist utan att behöva träna nämnvärt, j
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 08:47Håller med Linus. Har som mål att komma under 50 minuter på milen (pers 52 i dagsläget) men har kört VR på under 9 timmar 5 ggr. Det är kanske andra muskler, och sen är jag kanske för tung för att bli en bra löpare. Den som springer får se 😉
Håller med Linus. Har som mål att komma under 50 minuter på milen (pers 52 i dagsläget) men har kört VR på under 9 timmar 5 ggr. Det är kanske andra muskler, och sen är jag kanske för tung för att bli en bra löpare. Den som springer får se 😉
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 09:34Ja men du får göra ett epriment och återkomma! i övrigt är löpning ett primitivt färdsätt
Ja men du får göra ett epriment och återkomma! i övrigt är löpning ett primitivt färdsätt
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 09:42Mycket möjligt 45-min löparen är betydligt snabbare på Vättern om han/hon har mer muskler i benen. Många långlöpare som aldrig cyklar är nog för klena för att cykla fort.
Mycket möjligt 45-min löparen är betydligt snabbare på Vättern om han/hon har mer muskler i benen. Många långlöpare som aldrig cyklar är nog för klena för att cykla fort.
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 09:43Mina muskler/sillmjölkar sitter utanpå benen med hjälp av muskelfäste.
Mina muskler/sillmjölkar sitter utanpå benen med hjälp av muskelfäste.