Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Linus, du är säkert en bra cyklist. Men är det igentligen så att du är bra på att cykla just VR?

Stefan, hur menar du?

Att du är bra på långdistans i klunga men hur fungerar du på 5 mil tempo cykling....eller?

Jag är inte så förtjust i tempo, det är jobbigt. Eftersom att jag bara är motionärscyklist och cyklar för att det är skoj så har jag inte testat att köra så mycket tempo. Skulle kanske vid tillfälle testa att köra något lopp någon gång för att se hur bra

Sen är det en fråga om vilka som drar (och hur mycket) och vilka som mest stirrar på ett bakhjul...

Linus, det är stor skillnad att cykla med hög snittfart i en klunga med andra som har samma mål och hjälper varandra och att cykla MOT andra i en klunga där man försöker hänga av varandra.

Det är liksom två olika saker.

Med raden "Jag är bra cyklist uta

Håller med Stefan, det är ganska unikt att vara bra cyklist utan att träna - eller också har vi olika definitioner av "bra"

snabbgruppen under Vätternrundan är ett bra exempel: 100 i starten - 18 kvar i mål - hade dom kört snällt med jämn fart hade många många fler säkert suttit med - nu kör dom i stället med lite tävlingsstuk och då flyger folk av till höger och vänster som s

Jag tror att det beror på att de inte vill dra utan bara åka snålskjuts. Sedan gör de gällande att de kört jättefort på VR. Då ska de ställas av! Synd att inte fler kör med lite tempoväxlingar.
Komiskt med tanke på att JanneK är sextio år och var en av d

Jag cyklat MED Marcus Ljungqvist på en 12 mila runda, innebär det att jag är en bra cyklist? Naturligtvis inte då han kunde hängt av mig när som helst.