Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

ÄH...klart att vara en bra cyklist varierar utifrån ambitionsnivå...Linus körde på 8.40 i klunga...vilket är bra utfrån vissa även om han ligger i klunga...men med tanke på att rekordet ligger under 7 timmar så är det väl inte så bra....

Jag tävlingskör

Aha Stefan, då förstår jag hur du menar. Ja, det är inte alls säkert att jag är bra på att cykla mot andra i en klunga, tycker inte det är särdelens roligt så jag vet inte hur det skulle gå (det är liksom inte min grej att försöka manövrera ut andra, tyck

Jag läste Linus...och du missförstod mig...för jag tyckte du var bra med 8.39...men som sagt bra är alltid relativt....och ibland blir jag trött på elitismen...speciellt bland cyklister....både på prylar och resultat....

OK

Som matematiker vill jag bara påpeka att 4 av 5 är ganska likt 8 av 10...

Som sagt det beror på vad vi menar med "bra cyklist" - för mig är det ffa tempo-cyklist eftersom jag tycker att det är själva grunden - att kunna cykla fort ensam. Sen är det alla

Fortfarande så är inte VR en cykeltävling!
Grand Fondo är mer likt en cykeltävling eftersom man har gemensam start.

eller Slottsrundan 🙂

Jag ville inte ta det exemplet.....

Jaha Christer. Jag ser att vi har väldigt olika syn på cykling. Det enda jag håller med dig i det du säger är att en bra cyklist orkar hålla en hög snittfart.

Flinar...ni är bra roliga...det verkar sadlas högt och med en insöad hatt...Om jag då får ta det på allvar har i alltså bara en handfull bra cyklister i Sverige.... och jag tvivlar att de häckar här...