Quote from Guest on 27 May 2009, 12:12Inte för att de har så stor betydelse, men vad gör ni då? springer i backen hela tiden? eller...?
Vad använder ni den till då ni registrerar träning? om ni använder er av den.De är så att jag brukar (inte allt för ofta) att intervallträna i en backe
Inte för att de har så stor betydelse, men vad gör ni då? springer i backen hela tiden? eller...?
Vad använder ni den till då ni registrerar träning? om ni använder er av den.
De är så att jag brukar (inte allt för ofta) att intervallträna i en backe
Quote from Elias Engqvist on 27 May 2009, 12:22Jag registrerar all löpning som löpning - det förenklar mycket!
Jag registrerar all löpning som löpning - det förenklar mycket!
Quote from Peter Eriksson on 27 May 2009, 12:33Jag ser fram emot den dagen då jag tycker att det jag gör kallas löpning... Än så länge är det bara jogging (#)
Jag ser fram emot den dagen då jag tycker att det jag gör kallas löpning... Än så länge är det bara jogging (#)
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 12:37"bara" jogging är inte så dumt det heller 🙂
"bara" jogging är inte så dumt det heller 🙂
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 12:38då jag tränar backe har jag helt enkelt en förbestämd löprunda(samma varje gång) som innehåller många backar. Sedan är det förstås lika många höjdmeter uppåt som nedåt samt en del på platten så man springer förstås inte backe hela tiden.
Springer du int
då jag tränar backe har jag helt enkelt en förbestämd löprunda(samma varje gång) som innehåller många backar. Sedan är det förstås lika många höjdmeter uppåt som nedåt samt en del på platten så man springer förstås inte backe hela tiden.
Springer du int
Quote from Elias Engqvist on 27 May 2009, 12:38Bra mycket bättre än bara chipsätning
Bra mycket bättre än bara chipsätning
Quote from Elias Engqvist on 27 May 2009, 12:39Rent träningsmässigt brukar man säga att med "vanliga" intervaller tränar man mjölksyretålighet och/eller VO2-max medan man med backintervaller i första hand tränar benstyrka.
Rent träningsmässigt brukar man säga att med "vanliga" intervaller tränar man mjölksyretålighet och/eller VO2-max medan man med backintervaller i första hand tränar benstyrka.
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 14:08Jag gillar inte intervall om jag inte får springa uppför. Jag kan tycka att de är lite småkul eller så är de variationen jag är ute efter.
Men tack för svaren i alla fall. Jag läser gärna fler åsikter.
I alla fall så igår när jag var ute på min back-int
Jag gillar inte intervall om jag inte får springa uppför. Jag kan tycka att de är lite småkul eller så är de variationen jag är ute efter.
Men tack för svaren i alla fall. Jag läser gärna fler åsikter.
I alla fall så igår när jag var ute på min back-int
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 14:11Jag registrerar alla sorters löpning under "löpning" och när jag tränar i backe så hittar jag en backe som jag springer uppför och går nedför några gånger.
Jag tycker backträning är bra eftersom det effektivt får upp pulsen utan att jag för den skull har
Jag registrerar alla sorters löpning under "löpning" och när jag tränar i backe så hittar jag en backe som jag springer uppför och går nedför några gånger.
Jag tycker backträning är bra eftersom det effektivt får upp pulsen utan att jag för den skull har
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 20:37Som Christer skriver. Det är mest benstyrka som tränas i backe. När jag har kutat upp och ner ett par gånger så sjunker faktiskt min puls. Men, det blir bara jobbigare och jobbigare att ta sig upp pga av bensvikt! (H)
Som Christer skriver. Det är mest benstyrka som tränas i backe. När jag har kutat upp och ner ett par gånger så sjunker faktiskt min puls. Men, det blir bara jobbigare och jobbigare att ta sig upp pga av bensvikt! (H)