Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning + ev. förkylning?
You need to log in to create posts and topics.

Misstänker väl att det är början till nån förkylning men vad ska jag göra...
Har haft ont i halsen i två-tre dagar nu men har tränat ändå. Det gör ont när jag sväljer... Har ingen nästäppa eller feber. Det har än så länge inte blivit sämre av träningen m

Hade jga varit du hade jag hoppat över träningen (fast jag hade inte velat det). Ibland kan halsont gå över med lite vila men om man i stället tränar blir det en riktig förkylning och då missar man många pass.... Tycker du ska satsa långsiktigt med en kor

alltid trist att svara något man vet att folk inte vill höra.... men ibland kan ju vila ge mer... du kan ju alltid ägna tiden åt mental träning 😉

hihi, japp, alltid bra med mental träning 😉
Hade teori i det på ridlägret jag var på i augusti 🙂 Det var skoj.

Ja, jag hade det på friidrotten när jag höll på... användbart även utanför idrotten... Läser idrottspsykologi nu lite på sidan för nöjes skull. Det är kul.

När jag spelade bandy fick vi inte träna när vi hade feber eller ont i halsen. Tränaren sa att risken för komplikationer var för stor. Däremot gjorde det inget om vi hostade eller snorade.

Man brukar väl säga att om man är lite snorig och hostig gör det inget, men så fort man har ont i halsen eller feber så ska man vila. Trist, jag vet... 🙁 Har varit förkyld sen tjejmilen men nu är jag bara lite snorig utan feber och halsont så imorn kansk

jag tycker inte att man ska träna vid feber ellr ont i halsen.

Tack för alla svar. Känns tråkigt att inte få träna men jag vet ju också att det är för mitt eget bästa. Hoppade över all träning idag.

Självklart ingen träning vid feber eller halsont...annars så går jag mest på huruvida jag har ngn sjukdomskänsla eller inte.

Snorig eller lite hostig kan man ju vara även om man inte direkt är fysiskt nedsatt. Känner man sig däremot hängig i kombination