Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning + spinning...
You need to log in to create posts and topics.

12

Gött!
Detta låter ju finfint!

...och löptempot får så gärna öka för min del!

Kanske rent utav kan låta spinningen överta intervallernas roll i träningen... Lättare att pusha sig själv i klunga och när någon skriker på en om jag känner mig själv rätt! Fa

Spinning borde ju vara jättebra för en löpare men jag testade en gång och fick sedan ont i knäna i två veckor. Vet inte om jag törs testa igen...

Karin, kan det varit så att du körde på alldeles för lätt belastning och för hög sadel? Gäller att ha bra teknik för att slippa undan skador av spinning. Oftast får man problem med knäna om man har alldeles för låg belastning nämligen....

Jag har kört ganska mycket intervall träning på cykel, tror det har gett effekt. Svårt att veta...skönt med lite omväxling på vintern när det är skitväder. Värt att prova!

Verkar som omvända världen. Lättare att köra intervaller i löpning och distans på cykel under vintern.

Fungerar bra så länge du inte satsar på riktiga resultat. Då gäller det att vara grenspecifik för att träna rätt muskler och få in rätt rörelsemönster ("program") i hjärnan.

Jag tänker, alltså är jag ute och cyklar.

12