Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Simningen känns väldigt naturlig för mig; jag menar att tekniken sitter där den ska och att utvecklingen går framåt. Dessutom verkar det vara en gren som passar min fysik bra. Kroppen är relativt liten men stark och funktionell.
Samma sak kan man nog säga

av bilden att döma så har du små korta ben..... utnyttja att de är fyra... mitt tips!

Simon:

...ja, det blir full galopp. Alla konkurrenter kan gå hem.

Faktum är att Vanessa är en duktig sprinterlöpare, och då talar jag om att springa i maximal hastighet i flera kilometer på snö. I vintras åkte vi långfärdsskridskor och då är man uppe i

Såklart kan du bli en duktig löpare! Klart gener spelar roll, men det gör det ju i allt, det går inte att bry sig om. Man har det man har. Tänk på tekniken och gå inte för fort fram. Du verkar ju ha grymt mycket på G i övrigt med träning, så goda förutsät

M & S:

Jag kan träna upp en god teknik alltså?
Det är fråga om träning i stora/lagom doser alltså.
Jag känner mig mer optimistisk nu.
Ska inte ge upp löp-projektet ännu....ska fortsätta träna.

Träning ger väl alltid resultat? Du kanske inte blir nån Isabelleh Andresson men i triatlon brukar de flesta vara mer allround än cold-hard-runners?

Såg nån världscuptävling i triatlon för damer på eurosport och var förvånad över hur biffiga tjejerna var

Anneli, jobba på stegfrekvens och hållning så kommer det att gå alldeles utmärkt.

Per och Christer:

OK, stegfrekvens och hållning.
Tolkar det som att:
Jag ska träna på att också variera steglängd och hastighet.
Jag ska ha en vältränad bål för god hållning.

Ni verkar tycka det är en fråga om träning snarare än att ha en optimal löpa

Per:

Vem är Isabellah Andersson?

Tror Isabelle var tvåa i damklassen på göteborgsvarvet i går.

Jag har inte heller kropp för löpning (30 års styrketräning sätter sina spår), men det är bara att
kämpa på. Men jag tror inte att det är optimalt att alltid springa 5km. Du bör nog variera oc