Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Du verkar träna väldigt mycket men inte så mycket löpning. Jag tror att tre löppass i veckan är bra om du vill bli bättre på löpning. Jag ser att du har kört två löppass om dagen ibland, det tycker jag är lite onödigt speciellt om du har haft problem med

Ali:

Ja, anledningen till att jag inte tränar så mycket löpning är att jag helst slipper....
Men det ska bli ändring. Ska göra en uppryckning.
Jag tyckte jag fick ett fint flyt tidigare i våras men sen kom hälsene-smärtan.
Är nu helt frisk och det finns

De du nämner har en bra löpkropp för att de tränat löpning i massor med år, inte för att de föddes sådana! Om du springer flera mil i veckan i ett par år kommer du också att få löparben - garanterat.

Variera din löpning, och öka långsamt mängden. Så små

Anders:

Ok. De har tränat sin fysik så att deras kroppar blivit extremt duktiga på löpning, de såg inte ut så vid födseln...
Ditt resonemang låter väldigt positivt för min del, för nu vet jag att det är en ren träningsfråga. Om jag springer några mil i v

Oj vad mycket inlägg - jag har några kommentarer som borde kommit tidigare:

Börje: Du skriver att 7,5km inte är mycket för triathlon! Ett vanligt fel att tro att triathlon är detsamma som Ironman. En populär distans i triathlon är "Sprint" - där springer

Christer,

jag minns inte de andra sträckorna exakt, men jag har för mig att en vanlig löpdistans är 10km, och eftersom man skall göra det efter att ha sysselsatt sig med lite annat innan så kan det vara bra att träna lite längre löppass också. Anneli spr

Christer:

De löpare jag nämner och de du nämner utmärker sig kanske lite extra. Jag undrar: Kan du ge några exempel på duktiga löpare som inte har deras typ av fysionomi?
Behöver inspiration. Ska lägga in löp-pass i veckan.

Dean Karnazes, http://www.ultramarathonman.com/

Alltså nu tog ju jag i med världsmästare, du kanske siktar på världstoppen och då har du rätt - då är det nog lika bra att börja knyppla istället.

Men jag har många kompisar som springer milen på runt 40 minuter som inte ser ut så - och det räcker för m

Man blir bra på det man gör ofta.