Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 11:53Börje:
Jag brukar springa med stegringstempo, och accelerera sista kilometern.
Det går faktiskt hyfsat bra mot bakgrund av att jag ser mig som en typ med undermålig löparfysik.Jag springer tre varv i elljusspåret ibland, då blir det 7.5 km.
Ibland tar
Börje:
Jag brukar springa med stegringstempo, och accelerera sista kilometern.
Det går faktiskt hyfsat bra mot bakgrund av att jag ser mig som en typ med undermålig löparfysik.
Jag springer tre varv i elljusspåret ibland, då blir det 7.5 km.
Ibland tar
Quote from Lotta W on 17 May 2009, 12:03Anneli, träningen är det du kan påverka, inte dina anlag ;).
Anneli, träningen är det du kan påverka, inte dina anlag ;).
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 12:10Christer:
Känns som om jag har genetiken emot mig. Är lite irriterad för det. Kunde dock varit värre. Är ju helt frisk till exempel.
Var på Gå och Löpkliniken hos ortoped. Hade ingen benlängds-skillnad.
Han sa att jag pronerar.
Erbjöd sig att göra inläg
Christer:
Känns som om jag har genetiken emot mig. Är lite irriterad för det. Kunde dock varit värre. Är ju helt frisk till exempel.
Var på Gå och Löpkliniken hos ortoped. Hade ingen benlängds-skillnad.
Han sa att jag pronerar.
Erbjöd sig att göra inläg
Quote from Lars Mörrby on 17 May 2009, 12:48Anneli,
7.5km är inte särskilt långt om du tänker triathlon. Du bör nog på sikt jobba dig upp mot minst det dubbla på dina långpass, men med lugnt tempo. Men du måste låta det ta tid. Ökar du träningsdosen för snabbt så blir du bara skadad.
Anneli,
7.5km är inte särskilt långt om du tänker triathlon. Du bör nog på sikt jobba dig upp mot minst det dubbla på dina långpass, men med lugnt tempo. Men du måste låta det ta tid. Ökar du träningsdosen för snabbt så blir du bara skadad.
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 13:03Det låter som att de ska vara sjukt högt satta mål om det genetiken som sätter stopp istället för träningsmängd! (Långt över SM-nivå faktiskt!)
Kolla in Anders Holmertz, han hade "usel" teknik men tränade som en dåre och tog os-medaljer ändå!
ps. Isabel
Det låter som att de ska vara sjukt högt satta mål om det genetiken som sätter stopp istället för träningsmängd! (Långt över SM-nivå faktiskt!)
Kolla in Anders Holmertz, han hade "usel" teknik men tränade som en dåre och tog os-medaljer ändå!
ps. Isabel
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 13:07Börje:
Ja, det är det jag är bekymrad för. Att jag måste dubbla. Komma upp i en mil för det första och sen öka ytterligare.
När jag började springa i våras så gick jag ut för hårt, och fick känning i hälsenan.
Det ledde till ett påtvingat uppehåll i fle
Börje:
Ja, det är det jag är bekymrad för. Att jag måste dubbla. Komma upp i en mil för det första och sen öka ytterligare.
När jag började springa i våras så gick jag ut för hårt, och fick känning i hälsenan.
Det ledde till ett påtvingat uppehåll i fle
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 13:14Träningsmängden beror väl mest på vad du har för mål!
Klarar du springa 7.5 km så kommer du klara att ta dig i mål på 15 km, även om det blir gående!
3 ggr per vecka á minst 30 minuter är väl ett generellt råd till alla löpare!
(själv gör jag en pass
Träningsmängden beror väl mest på vad du har för mål!
Klarar du springa 7.5 km så kommer du klara att ta dig i mål på 15 km, även om det blir gående!
3 ggr per vecka á minst 30 minuter är väl ett generellt råd till alla löpare!
(själv gör jag en pass
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 13:17Per:
Ja, jag klarar 7.5 km utan problem.
Men 15 är ju det dubbla. Och det är inte så långt kvar till Lidingöloppet.
Frågan är om man hinner bli så pass bra till dess.
Per:
Ja, jag klarar 7.5 km utan problem.
Men 15 är ju det dubbla. Och det är inte så långt kvar till Lidingöloppet.
Frågan är om man hinner bli så pass bra till dess.
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 13:24Det är ju massor av tid kvar!!
Kör så mycket du hinner/orkar och se hur det går! Men börja öka längden så du kommer upp till 15 km:s rundor innan!
Det är ju massor av tid kvar!!
Kör så mycket du hinner/orkar och se hur det går! Men börja öka längden så du kommer upp till 15 km:s rundor innan!
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 13:29Per:
Ok. Massor av tid om räknar antalet dagar.
Efter Vansbrosimningen kommer jag behöva något nytt att sikta mot för att inte få en tomhetskänsla.
Men jag måste lägga in löpning i schemat mer disciplinerat än hittills redan nästa vecka.
Per:
Ok. Massor av tid om räknar antalet dagar.
Efter Vansbrosimningen kommer jag behöva något nytt att sikta mot för att inte få en tomhetskänsla.
Men jag måste lägga in löpning i schemat mer disciplinerat än hittills redan nästa vecka.