Quote from Guest on 8 June 2009, 14:07Jag har hört att man inte får springa på 3 månader efter en bröstoperation. Ligger det någon sanning i detta? Det skulle varit något om ärrbildning och brosk osv?
Är det någon här som gjort bröstimplantat/bröstlyft och löptränat efteråt?
Jag har kompis
Jag har hört att man inte får springa på 3 månader efter en bröstoperation. Ligger det någon sanning i detta? Det skulle varit något om ärrbildning och brosk osv?
Är det någon här som gjort bröstimplantat/bröstlyft och löptränat efteråt?
Jag har kompis
Quote from Magnus Gelang on 8 June 2009, 14:17Jag har ingen erfarenhet av det, men jag kan tänka mig att man bör vänta ganska länge och när man väl börjar bör man nog ha brösten ganska hårt åthållna. Det ska man väl förresten ha även direkt efter operationen för att det ska läka snyggt och inte bli f
Jag har ingen erfarenhet av det, men jag kan tänka mig att man bör vänta ganska länge och när man väl börjar bör man nog ha brösten ganska hårt åthållna. Det ska man väl förresten ha även direkt efter operationen för att det ska läka snyggt och inte bli f
Quote from Christer Heinbäck on 8 June 2009, 14:18Ja man ska ha en speciell BH på dygnet runt de första månaderna. Sedan räcker det med på dagarna.
Ja man ska ha en speciell BH på dygnet runt de första månaderna. Sedan räcker det med på dagarna.
Quote from Jan Lundquist on 8 June 2009, 14:27Menar du förstoring eller rekonstruktion?
Menar du förstoring eller rekonstruktion?
Quote from Christer Heinbäck on 8 June 2009, 15:38Lyft och inlägg.
Lyft och inlägg.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 16:00Förhoppningsvis svara någon med erfarenhet / kunskap också, men min spontana tanke är att så länge du är ordinerad den där stödbh:n kanske du ska undvika motion som så att säga sätter bysten i för mycket rörelse?
Gissningsvis är det väl för att ärrvävnade
Förhoppningsvis svara någon med erfarenhet / kunskap också, men min spontana tanke är att så länge du är ordinerad den där stödbh:n kanske du ska undvika motion som så att säga sätter bysten i för mycket rörelse?
Gissningsvis är det väl för att ärrvävnade
Quote from Catharina Brattlin on 8 June 2009, 16:07Kan Du inte ringa och prata med den klinik som Du hade tänkt anlita för "jobbet"?
Den opererande kirurgen borde ju veta vad som gäller?
Kan Du inte ringa och prata med den klinik som Du hade tänkt anlita för "jobbet"?
Den opererande kirurgen borde ju veta vad som gäller?
Quote from Jan Lundquist on 8 June 2009, 16:19Det är nog lättare efter ett lyft och inlägg för då är det sannolikt mycket mindre ärrvävnad. Sen beror det ju på hur mycket man tänkt sig peta in hur mycket det frestar på huden. Om man bara kan hålla såret någorlunda still medan det läker är själva löpn
Det är nog lättare efter ett lyft och inlägg för då är det sannolikt mycket mindre ärrvävnad. Sen beror det ju på hur mycket man tänkt sig peta in hur mycket det frestar på huden. Om man bara kan hålla såret någorlunda still medan det läker är själva löpn
Quote from Jonas Täng on 8 June 2009, 22:23reduktion och lyft... man får tejpa ärren åtminstone ett halvår (det hjälper mot skav och mot oj-tänk-om-ärren-spricker-känslan). Du kan träna/springa så fort såren läkt. Men jag rekommenderar stadigt stöd. För du vill väl inte att de ska hänga ner sig ig
reduktion och lyft... man får tejpa ärren åtminstone ett halvår (det hjälper mot skav och mot oj-tänk-om-ärren-spricker-känslan). Du kan träna/springa så fort såren läkt. Men jag rekommenderar stadigt stöd. För du vill väl inte att de ska hänga ner sig ig
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 10:20Satsa på en bra sportbh! Har själv gjort inlägg men började inte springa försen långt eftråt, höll däremot på men annan träning bl.a. kick and box (inget att rekomendera om man slåss mot killar som ej fattar). Men börja lugnt och känn efter hur det känns,
Satsa på en bra sportbh! Har själv gjort inlägg men började inte springa försen långt eftråt, höll däremot på men annan träning bl.a. kick and box (inget att rekomendera om man slåss mot killar som ej fattar). Men börja lugnt och känn efter hur det känns,