Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning efter bröstoperation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har hört att man inte får springa på 3 månader efter en bröstoperation. Ligger det någon sanning i detta? Det skulle varit något om ärrbildning och brosk osv?

Är det någon här som gjort bröstimplantat/bröstlyft och löptränat efteråt?

Jag har kompis

Jag har ingen erfarenhet av det, men jag kan tänka mig att man bör vänta ganska länge och när man väl börjar bör man nog ha brösten ganska hårt åthållna. Det ska man väl förresten ha även direkt efter operationen för att det ska läka snyggt och inte bli f

Ja man ska ha en speciell BH på dygnet runt de första månaderna. Sedan räcker det med på dagarna.

Menar du förstoring eller rekonstruktion?

Lyft och inlägg.

Förhoppningsvis svara någon med erfarenhet / kunskap också, men min spontana tanke är att så länge du är ordinerad den där stödbh:n kanske du ska undvika motion som så att säga sätter bysten i för mycket rörelse?
Gissningsvis är det väl för att ärrvävnade

Kan Du inte ringa och prata med den klinik som Du hade tänkt anlita för "jobbet"?

Den opererande kirurgen borde ju veta vad som gäller?

Det är nog lättare efter ett lyft och inlägg för då är det sannolikt mycket mindre ärrvävnad. Sen beror det ju på hur mycket man tänkt sig peta in hur mycket det frestar på huden. Om man bara kan hålla såret någorlunda still medan det läker är själva löpn

reduktion och lyft... man får tejpa ärren åtminstone ett halvår (det hjälper mot skav och mot oj-tänk-om-ärren-spricker-känslan). Du kan träna/springa så fort såren läkt. Men jag rekommenderar stadigt stöd. För du vill väl inte att de ska hänga ner sig ig

Satsa på en bra sportbh! Har själv gjort inlägg men började inte springa försen långt eftråt, höll däremot på men annan träning bl.a. kick and box (inget att rekomendera om man slåss mot killar som ej fattar). Men börja lugnt och känn efter hur det känns,

12