Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning för nybörjare
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har tänkt att till våren börja med löpning för att blir av med det sista hullet från min graviditeten + några kilo till. Jag har aldrig varit speciellt intresserad av träning eller motion, men känner att jag vill börja leva ett hälsosammare liv nu när

är din barn fortfarande liten (i barnvagn) kan jag tipsa om 8-10km snabb promenad med barnvagn som ett bra sätt att förbereda dina knä för löpning. Jag var pappa ledig mars-sept och jag gick drygt 60mil. Jag började springa i mars, men inte riktig till

Min dotter är 5 månader, men är inte glad att ligga långa sträckor i vagnen. Däremot har jag en hund som jag idag gick en lite längre promenad med. Då ska jag leta efter bekväma kläder till våren och ett par sköna skor.

Vecka 1, tre dagar, à 30 min: gå 2 lyktstolpar, jogga lätt 2 lyktstolpar, upprepa.
Vecka 2, tre dagar, à 30 min: gå 2 lyktstolpar, jogga lätt 3 lyktstolpar, upprepa.
Vecka 3, tre dagar, à 30 min: gå 2 lyktstolpar, jogga lätt 3 lyktstolpar, upprepa.
Vecka

Om det inte finns lyktstolpar där jag vanligtvis går? Är en bred grusväg ut i skogen utan lampor. Hur gör jag då?

Ladda ner appen funbeat och jogga 2min gå 1min osv. Bara laborera med vad den kunnige löparen föreslår.

Måste man inte ha en android telefon för det?

Om du inte har lyktstolpar eller android så kan du t.ex. använda klocka för att ta tid på gång- respektive löptid. Eller om du lyssnar på musik så kan du jogga lätt i verserna och gå i refrängerna. Det viktiga är inte att det blir exakt utan att du tar de

Okej, då ska jag ta och tänka på det 🙂 Får försöka komma på något riktigt bra sätt tills jag får min android telefon i födelsedagspresent (januari).

http://www.kettlebellcenter.com/se/art/gymboss-interval-timer.php
Klart värd pengarna. Särskilt när du börjar köra mer komplexa intervaller om ett mycket långt tag. Lär dig slå på/programmera/slå av/etc utantill direkt från början.
2 min gång/1 min lätt j

12