Quote from Guest on 5 December 2009, 16:27Om man styrketränar mycket och vill springa efter styrkepasset, finns där några bra program för sånt eller är där nån som har nåt tips?
Hur långt man bör springa etc?
Om man styrketränar mycket och vill springa efter styrkepasset, finns där några bra program för sånt eller är där nån som har nåt tips?
Hur långt man bör springa etc?
Quote from Funbeat user on 5 December 2009, 16:37Tycker du det är roligt att springa, spring så långt och länge du orkar. Spring mycket kuperat, in i sokgen med dig bara, så långt in det går, bland rötter och stenar så att du får hoppa lite fram och tillbaka. Det behöver alltså inte vara en tråkig asfal
Tycker du det är roligt att springa, spring så långt och länge du orkar. Spring mycket kuperat, in i sokgen med dig bara, så långt in det går, bland rötter och stenar så att du får hoppa lite fram och tillbaka. Det behöver alltså inte vara en tråkig asfal
Quote from Funbeat user on 5 December 2009, 17:19Spring med snabba steg ifall du har mycket muskelmassa att bära på. Inte långsamma långa steg. Kör inte får hårt i början. Ofta istället för långt
Spring med snabba steg ifall du har mycket muskelmassa att bära på. Inte långsamma långa steg. Kör inte får hårt i början. Ofta istället för långt
Quote from Funbeat user on 5 December 2009, 17:47Räcker 3-4 km att börja med?
Vi har en skog i närheten .. får prova att springa där kanske 🙂
Blivit en del muskelmassa och nu vill man inte tappa den helst
Räcker 3-4 km att börja med?
Vi har en skog i närheten .. får prova att springa där kanske 🙂
Blivit en del muskelmassa och nu vill man inte tappa den helst
Quote from Funbeat user on 5 December 2009, 18:03Det låter som en bra sträck. Så länge du tycker det är roligt, det är det som är det viktigaste. Men när du känner att du fixar det enkelt, öka ut med en extra sväng. Till slutt springer du en mil, kan du göra det några gånger i veckan och tycker det är r
Det låter som en bra sträck. Så länge du tycker det är roligt, det är det som är det viktigaste. Men när du känner att du fixar det enkelt, öka ut med en extra sväng. Till slutt springer du en mil, kan du göra det några gånger i veckan och tycker det är r
Quote from Funbeat user on 5 December 2009, 18:20Läst nånstans att upp mot tre timmar i veckan löpning är inga problem. Är inget man tappar muskelmassan på.
Ska jag lägga löppassen som separata pass eller kan jag springa efter styrkepasset?Gudomlig kropp är det man vill ha 🙂 Lite estetiskt hehe ...
Läst nånstans att upp mot tre timmar i veckan löpning är inga problem. Är inget man tappar muskelmassan på.
Ska jag lägga löppassen som separata pass eller kan jag springa efter styrkepasset?
Gudomlig kropp är det man vill ha 🙂 Lite estetiskt hehe ...
Quote from Funbeat user on 5 December 2009, 18:55Om du tränar för att bygga muskler och vill löpträna för att hålla formen så är det bästa att dela på passen eller separata dagar.
Men om du tränar styrke pass för att inte öka så mycket/ behålla muskler så kan du äta nåt emellan nån frukt eller så och s
Om du tränar för att bygga muskler och vill löpträna för att hålla formen så är det bästa att dela på passen eller separata dagar.
Men om du tränar styrke pass för att inte öka så mycket/ behålla muskler så kan du äta nåt emellan nån frukt eller så och s
Quote from Funbeat user on 5 December 2009, 21:18Hur många styrkepass i veckan behövs då om man ska kombinera med löpning och man vill lägga på sig muskler?
Vill bli stark och se snygg ut. Inte se ut som ett berg om du förstår vad jag menar 🙂
Hur många styrkepass i veckan behövs då om man ska kombinera med löpning och man vill lägga på sig muskler?
Vill bli stark och se snygg ut. Inte se ut som ett berg om du förstår vad jag menar 🙂
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 01:37Antalet styrkepass behöver inte ändras bara för att du börjar med lite löpträning. Allt från 2-6 styrkepass/vecka kan räcka för att bygga muskler beroende på man lägger upp det.
Se bara till att ÄTA tillräckligt.
Antalet styrkepass behöver inte ändras bara för att du börjar med lite löpträning. Allt från 2-6 styrkepass/vecka kan räcka för att bygga muskler beroende på man lägger upp det.
Se bara till att ÄTA tillräckligt.
Quote from Funbeat user on 6 December 2009, 09:41Då kan jag lägga upp det på 2-3 styrkepass per vecka och sen två löparpass på det?
Räcker det då att man kör en muskelgrupp per vecka?Bör löparrundan vara max en mil då?
Då kan jag lägga upp det på 2-3 styrkepass per vecka och sen två löparpass på det?
Räcker det då att man kör en muskelgrupp per vecka?
Bör löparrundan vara max en mil då?