Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 22:23Att springa på tå är sällan en bra idé, det måste gå sanslöst fort i så fall. Kolla här till exempel, 1500m i 2:22-tempo i snitt och det går antagligen bra mycket fortare i den delen klippet visar och nog har de hälen i i varje steg: http://svtplay.se/v/2
Att springa på tå är sällan en bra idé, det måste gå sanslöst fort i så fall. Kolla här till exempel, 1500m i 2:22-tempo i snitt och det går antagligen bra mycket fortare i den delen klippet visar och nog har de hälen i i varje steg: http://svtplay.se/v/2
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 11:11Jo, men man kan ju lära sig saker baklänges också. För vissa blir det bara konstigt om det får råd som att korta steget, framåtrotera bäckenet eller framåtpendla mer aktivt, men om man säger åt dem att sätta i hela foten samtidigt (= mindre uttalad hälisä
Jo, men man kan ju lära sig saker baklänges också. För vissa blir det bara konstigt om det får råd som att korta steget, framåtrotera bäckenet eller framåtpendla mer aktivt, men om man säger åt dem att sätta i hela foten samtidigt (= mindre uttalad hälisä
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 11:18Tack för tipsen på morronjoggen Olle! Tror jag bara landar lite mindre på hälen när jag springer barfota. Det känns så i alla fall. Det är det jag gillar 🙂
Tack för tipsen på morronjoggen Olle! Tror jag bara landar lite mindre på hälen när jag springer barfota. Det känns så i alla fall. Det är det jag gillar 🙂
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:31Simon: Absolut, man får anpassa hur man lär ut efter den som ska lära sig. Jag är bara trött på diskussionen. 😉
S-O: Tack själv. Tror vi lärde oss ungefär lika mycket båda två, jag är inte så bra på att förklara hur jag springer har jag märkt eftersom j
Simon: Absolut, man får anpassa hur man lär ut efter den som ska lära sig. Jag är bara trött på diskussionen. 😉
S-O: Tack själv. Tror vi lärde oss ungefär lika mycket båda två, jag är inte så bra på att förklara hur jag springer har jag märkt eftersom j
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 16:49Olle: Det är ju det som är det viktiga. Det är i alla fall därför jag testar lite barfotalöpning 🙂 Jag förstod nog vad du menade även om jag inte grejade att springa så...
Olle: Det är ju det som är det viktiga. Det är i alla fall därför jag testar lite barfotalöpning 🙂 Jag förstod nog vad du menade även om jag inte grejade att springa så...
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 22:10S-O.
Ditt pers på 5.000 meter råkar väl ej vara 13:49. 😉
S-O.
Ditt pers på 5.000 meter råkar väl ej vara 13:49. 😉
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 22:20K-G: Haha, min namne var väl ungefär en kvart snabbare än mig på den sträckan 🙂
K-G: Haha, min namne var väl ungefär en kvart snabbare än mig på den sträckan 🙂