Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i björnområde.
You need to log in to create posts and topics.

12

Ni som springer i björnområde, är det något speciellt att tänka på?
Det ska mycket till att något händer men det skadar ju inte att kolla runt lite, vill inte göra som ryttarna och ha en plinga som sitter fast någonstans och låter - skulle nog bli knäpp!

Ekströms blåbärssoppa borde fungera.

BILD:www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=cec43cc41075463b9295299aa33b8708.jpg&Size=

Så här såg det ut en bra bit, känndes sådär då det var rejäla märken på vissa träd..

Akta era nackar 😉 blev på sniskan.

Kan nog inte skada med lite sång och blåbärssoppa.

Fräsa ut snor högljutt,tjoa eller föra allmänt oväsen lite då & då.

Jag springer där det finns både björn och varg och kan inte säga att jag känner mig särskilt störd av det. Däremot har jag gärna sällskap just därför att man pratar med varandra och på så sätt gör djuren uppmärksamma på att man kommer. Det faller sig inte

Ja här finns det också varg men det är nu nåt år sedan någon såg en, förra året såg dom björn här - förmodligen denna.
Mina pustar borde skrämma bort den 😉

Är inte björnrädd men då jag springer själv kan det nog vara bra att föra lite oljud ibland, den

Om inte björnfrans är människovan så kommer björne avlägsna sig när du kommer springandes och pustar.

Björnar är inte direkt kända för att vilja kela när de kan undvika kontakt helt och hållet.

Värre för traktens pürschjägare dock.

Den håller sig nog borta hela dagarna då många rider osv där men smyger nog fram på kvällen då det är tyst, tror inte jag kommer få möte men är ändå lite rädd att råka överraska den.

Har överraskat björn med häst så det går, har aldrig ridit så fort i he

12