Quote from Guest on 9 May 2010, 20:02Ni som springer i björnområde, är det något speciellt att tänka på?
Det ska mycket till att något händer men det skadar ju inte att kolla runt lite, vill inte göra som ryttarna och ha en plinga som sitter fast någonstans och låter - skulle nog bli knäpp!
Ni som springer i björnområde, är det något speciellt att tänka på?
Det ska mycket till att något händer men det skadar ju inte att kolla runt lite, vill inte göra som ryttarna och ha en plinga som sitter fast någonstans och låter - skulle nog bli knäpp!
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:12Ekströms blåbärssoppa borde fungera.
Ekströms blåbärssoppa borde fungera.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:17BILD:www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=cec43cc41075463b9295299aa33b8708.jpg&Size=
Så här såg det ut en bra bit, känndes sådär då det var rejäla märken på vissa träd..
BILD:www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=cec43cc41075463b9295299aa33b8708.jpg&Size=
Så här såg det ut en bra bit, känndes sådär då det var rejäla märken på vissa träd..
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:18Akta era nackar 😉 blev på sniskan.
Akta era nackar 😉 blev på sniskan.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:18Kan nog inte skada med lite sång och blåbärssoppa.
Kan nog inte skada med lite sång och blåbärssoppa.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:32Fräsa ut snor högljutt,tjoa eller föra allmänt oväsen lite då & då.
Fräsa ut snor högljutt,tjoa eller föra allmänt oväsen lite då & då.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:38Jag springer där det finns både björn och varg och kan inte säga att jag känner mig särskilt störd av det. Däremot har jag gärna sällskap just därför att man pratar med varandra och på så sätt gör djuren uppmärksamma på att man kommer. Det faller sig inte
Jag springer där det finns både björn och varg och kan inte säga att jag känner mig särskilt störd av det. Däremot har jag gärna sällskap just därför att man pratar med varandra och på så sätt gör djuren uppmärksamma på att man kommer. Det faller sig inte
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 21:04Ja här finns det också varg men det är nu nåt år sedan någon såg en, förra året såg dom björn här - förmodligen denna.
Mina pustar borde skrämma bort den 😉Är inte björnrädd men då jag springer själv kan det nog vara bra att föra lite oljud ibland, den
Ja här finns det också varg men det är nu nåt år sedan någon såg en, förra året såg dom björn här - förmodligen denna.
Mina pustar borde skrämma bort den 😉
Är inte björnrädd men då jag springer själv kan det nog vara bra att föra lite oljud ibland, den
Quote from Christer Berg on 9 May 2010, 22:10Om inte björnfrans är människovan så kommer björne avlägsna sig när du kommer springandes och pustar.
Björnar är inte direkt kända för att vilja kela när de kan undvika kontakt helt och hållet.
Värre för traktens pürschjägare dock.
Om inte björnfrans är människovan så kommer björne avlägsna sig när du kommer springandes och pustar.
Björnar är inte direkt kända för att vilja kela när de kan undvika kontakt helt och hållet.
Värre för traktens pürschjägare dock.
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 10:07Den håller sig nog borta hela dagarna då många rider osv där men smyger nog fram på kvällen då det är tyst, tror inte jag kommer få möte men är ändå lite rädd att råka överraska den.
Har överraskat björn med häst så det går, har aldrig ridit så fort i he
Den håller sig nog borta hela dagarna då många rider osv där men smyger nog fram på kvällen då det är tyst, tror inte jag kommer få möte men är ändå lite rädd att råka överraska den.
Har överraskat björn med häst så det går, har aldrig ridit så fort i he