Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i björnområde.
You need to log in to create posts and topics.

12

Jobbade flera år i björnrika skogar, men lyckades aldrig få se någon. Tror de normalt är väldigt vaksamma o drar sig undan människoljud och -doft. Hästen kanske lät mer som ett "vanligt" djur?

Har pratat med gamla som växte upp i skogen björnrika trakte

Dags att byta kalsonger efter det här

Gubben var ju helcool!

Ibland är anfall bästa försvar

hade inte i min vildaste fantasi tänkt mig att björnen var så snabb och smidig, skrämmande... :(( jag som trott att om man möter en björn så spurtar man om den, eller något i den stilen. jisses, hur ska man bära sig åt.. aldrig jag står där och säger "

Tips inför björnmöten (Från Rovdjurscentret i Järvsö)
http://www.vildaord.se/doc/Referens_Björn_JNT.pdf
Jag rör mig en hel del i skogarna runt Mora och Orsa när jag sätter ut kontroller men har inte lyckats få se en björn ännu.

Om man möter en björn i skogen, vilket är lika stor chans som att vinna en substantiell summa på tipset, så ska man börja prata högt, lugnt (inte gasta gällt), hålla upp/ut armarna stilla, och lugnt (LUGNT) gå därifrån.

De flesta som mött en "björn" i sk

Men skojar du, Anders?!? Jo, det måtte du väl göra... Folk ser väl i all sin dar skillnad på en björn och en newfoundlandshund??? Eller?

Inte när de är uppjagade.
(Jämthundar, nja, tror mer på huskies och en del andra slädhundar som är mer varglika,särskilt de där stooora).

Nu tänker jag inte springa där på ett tag!!

Var ut och red och vi hittade en älg ca 500meter in i skogen från stallet, eller jag det som var kvar då...
Hela dagen har vi kollat hur vi ska fixa hästhagen, imorgon bitti ska jag dit och hjälpa till med att

12