Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLÖPNING i grupp på kungsholmen
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte starta en grupp för löpning tillsammans:)
Passerar hundratals löpare varje dag där jag bor på kungsholmen, de flesta springer själva, vilket jag också gör...men börjar tröttna..löpning är inte bara träning, även socialt i grupp:)
Finns det intresse

hejhej...visst skulle det vara bra att ibland ha ngn att springa med- har dock lite funderingar...Springer du "bara för att" , tränar du inför ett lopp, hur mkt löparvana har du etc..i vilket tempo springer du? Alla har vi olika mål med våran löpning och

Så många löpare som det lär finnas på Kungsholmen så borde det rätt lätt gå att få ihop olika grupper för olika farter och distanser. Hade jag själv bott där så hade jag iofs kunna tänka mig att dra ner på farten (om det är problemet) för att få lite soci

En god idé! Jag har haft samma funderingar fast i Bromma där jag bor, men Kungsholmen är ju rätt nära för mig ändå. Skulle det vara distanslöpning eller intervaller eller hur gick dina funderingar. Lägg gärna fram hur du hade tänkt dig, redan nu låter det

runday.se höll ju till nästgårds på Karlberg till alldeles nyss
Deras uppslutning säger något om potentialen 🙂

Jobbar på Kungsholmen och skulle gärna se en lunchgrupp varje torsdag!
Det är underbart att vara ute o springa när det är ljust - särskilt under vinterhalvåret..:-)

Tack för tipset - men vasagatan är ju inte riktigt Kungsholmen förstås.. Jag har inte möjlighet att vara borta i två timmar från jobbet utan har en lite tajtare tidsram. Springer ofta själv - börjar på Kungsholms strand och kör sedan Kungsholmsrundan. Vor

Jag bor också på Kungsholmen och skulle tycka det var trevligt med sällskap! Framförallt nu på kvällarna när det börjar bli mörkt och trist... 🙂

Mikael - Torsdagslöpning lät intressant, det är ju precis vid jobbet 🙂
Hur långa och vilket tempo brukar det bli på dessa rundor?

Pär, torsdagslöpningen är ett pass på ca 50 minuter. Temat varierar. Vissa gånger är det intervaller - korta/långa/fartlek, andra gånger backpass och ibland distanspass. Det brukar bli olika fartgrupper så att alla kan hänga med. Det kostar inget. Så prov