Quote from Guest on 9 September 2009, 12:34hej, jag har jätte problem med löpning i kyla. det är ingen fel på kondisen, men redan i (15+) grader!! får jag ont i strupen och slem börjar bildas. den lägsta temperaturen jag har sprungit i är 3+ grader, och det var med en lång halsduk som var virad 2
hej, jag har jätte problem med löpning i kyla. det är ingen fel på kondisen, men redan i (15+) grader!! får jag ont i strupen och slem börjar bildas. den lägsta temperaturen jag har sprungit i är 3+ grader, och det var med en lång halsduk som var virad 2
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 12:44Jag har ingen aning om det är ett generellt symptom. Men för mig så är låga temperaturer ett stort problem för min astma. Det kan vara värt att kolla upp i värsta fall.
Jag har ingen aning om det är ett generellt symptom. Men för mig så är låga temperaturer ett stort problem för min astma. Det kan vara värt att kolla upp i värsta fall.
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 12:47Jag har hört att man kan lindra jobbiga symptom som har med löpning i kyla att göra genom att värma upp ordentligt innan du kliver ut genom dörren. Är kroppen redan varm så ska den påverkas mindre av den kalla luften.
Men jag har inte testat själv så jag
Jag har hört att man kan lindra jobbiga symptom som har med löpning i kyla att göra genom att värma upp ordentligt innan du kliver ut genom dörren. Är kroppen redan varm så ska den påverkas mindre av den kalla luften.
Men jag har inte testat själv så jag
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 12:59Hej. Låter som nån form av lindrig astma. Jag är själv "smyg"astmatiker och får problem så fort det är fuktigt ute med liknande symptom som de du beskriver. Har fått Ventolin diskus och cortisonspray som jag använder när jag får besvär och det fungerar. M
Hej. Låter som nån form av lindrig astma. Jag är själv "smyg"astmatiker och får problem så fort det är fuktigt ute med liknande symptom som de du beskriver. Har fått Ventolin diskus och cortisonspray som jag använder när jag får besvär och det fungerar. M
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 13:33Hej
Jag har astma, även allergi, jag har tränat upp mig så jag kan springa då de är upp till -18. Tidigare låg gränsen på -8. Uppvärmning är viktigt för mig och att jag sänker farten på vintern. I början var uppvärmning rask promenad en bit innan jag bör
Hej
Jag har astma, även allergi, jag har tränat upp mig så jag kan springa då de är upp till -18. Tidigare låg gränsen på -8. Uppvärmning är viktigt för mig och att jag sänker farten på vintern. I början var uppvärmning rask promenad en bit innan jag bör
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 13:47Jag har en lungplus ("värmeväxlare" som man har i munnen) vilken värmer upp inandningsluften en hel del innan man drar ned den i lunrna. Jag har iofs inga astmaproblem men jag brukar ha denna när det kryper mot -15, beror också lite på hur jag ska träna.
Jag har en lungplus ("värmeväxlare" som man har i munnen) vilken värmer upp inandningsluften en hel del innan man drar ned den i lunrna. Jag har iofs inga astmaproblem men jag brukar ha denna när det kryper mot -15, beror också lite på hur jag ska träna.
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 14:35Örjan: Det låter intressant för jag har större problem på vintern. Är det trögt att andas genom "lungplus"?
Örjan: Det låter intressant för jag har större problem på vintern. Är det trögt att andas genom "lungplus"?
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 14:49Airtrim är en annan variant på värmeväxlare. Mycket trevligt att få värmd luft när det är minusgrader utanför. Jag är mycket glad att ha den när det är kallt.
Med Airtrim andas man värmd luft även med näsan eftersom den täcker både näsa och mun. LungPlus
Airtrim är en annan variant på värmeväxlare. Mycket trevligt att få värmd luft när det är minusgrader utanför. Jag är mycket glad att ha den när det är kallt.
Med Airtrim andas man värmd luft även med näsan eftersom den täcker både näsa och mun. LungPlus
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 15:12Gissar att airtrim är bättre då den täcker både mun och näsa (och troligen dyrare).
På frågan om lungplus, så tycker jag inte att den är tung att andas i. Den har dock en tendens att "slemma igen" vilket gör att jag nån gång emellanåt brukar blåsa den r
Gissar att airtrim är bättre då den täcker både mun och näsa (och troligen dyrare).
På frågan om lungplus, så tycker jag inte att den är tung att andas i. Den har dock en tendens att "slemma igen" vilket gör att jag nån gång emellanåt brukar blåsa den r
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 16:19lungplus, airtrim och mediciner i all ära.. men jag vill inte använda nåt av det, som jag skrev i första inlägget.
vad jag var ute efter är nån typ av "behandling" eller tränings "sätt", så jag kan påverka mina symtom på det sättet.
jag värmer så klart
lungplus, airtrim och mediciner i all ära.. men jag vill inte använda nåt av det, som jag skrev i första inlägget.
vad jag var ute efter är nån typ av "behandling" eller tränings "sätt", så jag kan påverka mina symtom på det sättet.
jag värmer så klart