Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i Sthlm C
You need to log in to create posts and topics.

Jag går på arkitekthögskolan i stockholm och har i uppgift att göra en förändring i stockholms stadsbild.

En idé jag har är att skapa några väl synliga löprundor inne i city med perganat (materialet som ligger på löpbanor) i olika färger beroende på län

Det låter bra. Återstår bara att se hur det kan bli i praktiken. I stockholms innerstad kommer vi alltså snart att ha kombinerade gång/löp/cykelbanor 🙂

Alltså. Försök om möjligt att separera dem från befintliga stråk. Svårt, javisst för det är ju många

Det är ju ett akademiskt projekt så visst kan man dra lite nya vägar om så behövs. Man kan ju bygga nya banor hängandes brevid på broar, kajer och liknande men det blir nog en del blandning mellan gång/cykel löpning.

Jag ska dock tänka på att inte göra d

"De senaste två dagarna har jag kört på och minskat tiden från 50 minuter till 37 som bäst. Det innebar att minst 5 personer skrek idiotjävel åt mig och jag skrek samma sak åt typ 5 andra" Låter som Skicka vidare ... tänk karma Per!

Ja men för i h-e när en traktorförare skriker åt mig att använda cykelbanan som han själv blockerar. Eller när en hundägare med två icke kopplade hundar i en gångtunnel skriker åt hundarna så dom rusar rakt på cykeln på väg mot matte eller när............

Jag såg lite av ett norskt program där de frågade sig varför så få cyklade i Bergen (tror jag det var) jämfört med t ex jämförbara städer i Norden. Hursomhelst gjorde de en utflykt till Groeningen där de medvetet har satsat på att göra det enkelt och _säk

Hur skulle man då kunna göra löpningen i stan säkrare? Undvika att dra slingorna nära cykelbana och bilvägar förstår jag men annars? Många kvinnor jag känner springer på löpband (i varma fuktiga lokaler) hellre än att springa ute på kvällen. Hur förebygge

Kortare bana med högre kvalité
Gott om vattenfontäner/toaletter.
Trevliga ställen att stanna och stretcha på ( Kungsträdgården 🙂
Upplyst
Musik/PA Anläggning
Hejaklackar
Värdar
Centralstyrda arrangemang

Sist men inte minst. Bort med alla bilar ur inner

Ascool idé Daniel!

Jag tycker det låter strålande. I en perfekt värld så skulle det kombineras med fräscha duschmöjligheter längst mer löpsträckan också. Då kan man alltid kuta in till stan utan att behöva gå runt svettig efteråt.

Vettigt att ha färgm

Drickmöjlighet, duschmöjlighet, omklädning, noterat. Bra idéer. Värdar kan bli lite dyrt me vore juste, likaså hejaklack 🙂

Centralstyrda arrangemang? Vad menar du med det Per?

Ska det finnas någon avstånds-/hastighetsberäkning i lykt-/funktionsstolpar