Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Igår var jag stressad hela dagen, åkte kors och tvärs och uträttade diverse ärenden. Var på teater klockan tre och hann precis hem innan fem när jag skulle ut på långpass med en löparkompis. Jag var skithungrig efter teatern, men kan inte springa med en "

Jag brukar inte stoppa i mig någonting, hungerkänslorna brukar ge med sig. Så länge jag inte ska springa några längre sträckor (över 10-12km)så tror jag att jag har tillräckligt mycket energi trots hungerkänslorna.

Hmm, nu hade jag ju ett långpass inplanerat igår, som inte blev speciellt långt i och för sig utan stannade på dryga 10 km, men så blodsockerlåg som jag var innan jag gav mig ut är jag tveksam om jag tagit mig runt ens det utan att stoppa i mig något förs

Har jag också undrat över, hur man gör bäst. Känns ogörligt att ge sig ut utan att äta något alls. Jag brukar göra som du, lite fil.

Ska man köra långpass, så ska det ju inte gå fort och då har inte jag så stora problem med att äta relativt tätt inpå träningen.

Det är ju förmodligen individuellt, men testa dig fram till vad som funkar.

Snabbkaffe med ca 50% mjölk.
Jag brukar ha med lite sötmandlar i en gammal pillerburk och ett äpple i väskan med.

Nu är inte jag någon löpare, men ibland åker jag på spinning eller jympa direkt efter jobbet, och då brukar jag tugga i mig en näve torkade aprikoser. Ger snabb energi!

I lördags sprang jag upp till paddelklubben med 2 micropizzor i ryggsäcken. 8 km så inte särskilt långt. Väl framme tog jag den första. Sen ett pass på paddelmaskinen. En pizza till. Sen löptur hem igen.
Så, pizza funkar bra 🙂
Ta en så blir det som ett

Att äta nära inpå löpning är en träningssak. Självklart kommer det gå tungt om man proppar i sig raggmunk med fläsk precis innan passet.
Ät det du gillar, helst långsamma till medelsnabba kolhydrater och anpassa mängden till vad din kropp kan ta till sig.

Här handlar det ju om att hon missat planeringen och undrar vad som kan va bra i akutsyfte.. Jag hade nog satsat mer på enkelsnabb energi som druvsocket eller liknande då jag inte alls tycker om att äta nära inpå joggingpass.