Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 16:19Flytande föda är bra, innehåller både vätska och kolhydrater. Typ nypon/blåbärssoppa. De tål att lagras rumsvarmt också, man kan ha ett par i byrålådan på jobbet om det är så.
Det finns ingen fördel att träna med låga kolhydratnivåer, man blir bara mer i
Flytande föda är bra, innehåller både vätska och kolhydrater. Typ nypon/blåbärssoppa. De tål att lagras rumsvarmt också, man kan ha ett par i byrålådan på jobbet om det är så.
Det finns ingen fördel att träna med låga kolhydratnivåer, man blir bara mer i
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 16:36Jag hade struntat i att äta.
Sååå blodsockerlåg kan man inte vara, om inte annat så hade levern börjat pytsa ut glukos i blodet för att balansera blodsockret. Om du inte lider av diabetes dvs.
Det är ju t ex inga problem att gå direkt från sängen till l
Jag hade struntat i att äta.
Sååå blodsockerlåg kan man inte vara, om inte annat så hade levern börjat pytsa ut glukos i blodet för att balansera blodsockret. Om du inte lider av diabetes dvs.
Det är ju t ex inga problem att gå direkt från sängen till l
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 16:50Tack för era svar allihop! Druvsocker ska jag nog lägga på minnet faktiskt.
Och nej, diabetiker är jag inte, men jag blir ändå oerhört påverkad om jag inte ätit på länge. Att springa på morgonen innan frukost är en baggis, men då är ju inte systemen igån
Tack för era svar allihop! Druvsocker ska jag nog lägga på minnet faktiskt.
Och nej, diabetiker är jag inte, men jag blir ändå oerhört påverkad om jag inte ätit på länge. Att springa på morgonen innan frukost är en baggis, men då är ju inte systemen igån
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 16:59Risken är ju att om man trycker i sig snabba kolhydrater innan passet så får det motsatt effekt.
Se i så fall till att ta dom så tätt inpå som möjligt och inte en halvtimme innan.Du kan prova att springa hungrig en gång, det är inte alls så jobbigt som
Risken är ju att om man trycker i sig snabba kolhydrater innan passet så får det motsatt effekt.
Se i så fall till att ta dom så tätt inpå som möjligt och inte en halvtimme innan.
Du kan prova att springa hungrig en gång, det är inte alls så jobbigt som
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 18:50Har alltid, nästa, energikakor i frysen. Tänker att det skulle funkat. Googla på Rune Larsons energikakor så hittar du ett recept.
Har alltid, nästa, energikakor i frysen. Tänker att det skulle funkat. Googla på Rune Larsons energikakor så hittar du ett recept.
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 20:28Tycker oftast inte om mjölkprodukter innan löpning, blir slemmigt då i halsen. Men kan ju vara individuellt.
Man kan faktiskt väcka kroppen med lite godis innan. Det man gör är att lura framförallt hjärnan att tro att den får en massa energi, vilket gör
Tycker oftast inte om mjölkprodukter innan löpning, blir slemmigt då i halsen. Men kan ju vara individuellt.
Man kan faktiskt väcka kroppen med lite godis innan. Det man gör är att lura framförallt hjärnan att tro att den får en massa energi, vilket gör
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 20:41För mig är långpassen väldigt viktiga så jag försöker äta extra ordentligt innan (dock i god tid). Har någon gång stressat med mat och tid och konstaterat att passet blev misslyckat. Jag hade hellre kortat ner passet och bytt dag på långpasset. Extra tris
För mig är långpassen väldigt viktiga så jag försöker äta extra ordentligt innan (dock i god tid). Har någon gång stressat med mat och tid och konstaterat att passet blev misslyckat. Jag hade hellre kortat ner passet och bytt dag på långpasset. Extra tris
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 20:44Prøver altid at få spist lunsh (ja det hedder altså frokost i DK) midt på dagen sådan ca 2-3 timer inden løb, eller skvulper det i maven.
Men i nødstilfælde kan en lille pakke rosiner gøre underværker og evt en banan.
Et langpas skal planlægges med orde
Prøver altid at få spist lunsh (ja det hedder altså frokost i DK) midt på dagen sådan ca 2-3 timer inden løb, eller skvulper det i maven.
Men i nødstilfælde kan en lille pakke rosiner gøre underværker og evt en banan.
Et langpas skal planlægges med orde
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 15:15Äter jag en bra lunch,så räcker det oftast med någon dryck eller lite yoghurt!
Äter jag en bra lunch,så räcker det oftast med någon dryck eller lite yoghurt!
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 15:32Lite OT, men det finns lite lustig relaterad forskning i detta ämne. Man lät cyklister skölja munnen med sportdryck, och sedan spotta ut den. Det visade sig då att de fick mer energi än en kontrollgrupp som inte fick något alls.
Sedan gjorde man ett likn
Lite OT, men det finns lite lustig relaterad forskning i detta ämne. Man lät cyklister skölja munnen med sportdryck, och sedan spotta ut den. Det visade sig då att de fick mer energi än en kontrollgrupp som inte fick något alls.
Sedan gjorde man ett likn