Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning med hund
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Vore kul att få kontakt med några fler som löptränar med sin hund. Jag gör det sedan 2 år tillbaka och det är en oslagbar träningskompis. Hänger med i de flesta väderlekar (utom stark sommarthetta). Skulle vilja få och dela med mig av lite erfarenhet

Vad har du för sort?
Har ingen hund själv (nu), men det brukar vara lite olika med raser och person vad de hänger med på ...

Jag har en 4 årig Schabrador tjej (Schäfer- Labrador). Hon har aldrig problem med orken förutom om det är över 22-23 grader varmt. Brukar skona henne och alltid löpa när det är svalt (kvällar etc). Är väldigt fundersam på hur man skall vätska hunden. Hon

Är du ngt på brukshundsklubben? Eller så? Jag har för mig att det är ngt med att man kan kolla på hundens nospeglar eller ngt efter tecken på uttorkning, men jag minns inte - men erfarna instruktörer kan nog ha tips.
Jag skulle nog gärna stanna mitt på t

Att springa runt om en sjö kan kanske hjälpa? Jag brukar springa runt Brunnsviken och där kan hunden dricka då och då, enligt sin egen behöv!

Hej!
Jag springer nästan alltid med min Softcated Wheaten Terrier på 8 år, har hållt på med detta sedan han var ca 2. Tidigare fick han hänga med 15 km eller drygt detta, men nu brukar jag tycka att 10 km räcker för honom, ibland längre om det är en bra r

Tack för alla inlägg (KUL).
Det där med Nosspegeln skall jag absolut kolla upp (man är ju nästan mer rädd om sin hund än sig själv). Brunnsviken brukar vi springa runt (ett favoritställe för oss). Då kan Elli (som hon heter) t.o.m ta ett dopp. Jag får nog

Kan du inte hänga hundens eget vatten på hunden?

Per! Det är en möjlighet som jag faktiskt inte tänkt på.
Måste kolla upp om det finns typ ngn. lite hundryggsäck som man kan transportera lite vätska i, eller bälte. Idag gjorde vi 15 km trots 23 grader. Det fungerade bra då det finns en liten sjö efter 5

Har en kompis som har en klövjeväska till sin hund. Han fick bära sin egen mat när vi var ute och vandrade i somras och det fungerade jättebra. Vet inte var man kan köpa dom dock.

12