Quote from Guest on 15 June 2009, 16:30Idag fick jag diagnosen ljumskbråck (vid 38 års ålder....kul!) Läkaren sa att det bara är att leva på som vanligt och fortsätta springa. Men jag vill gärna stämma av med någon som har egen erfarenhet av löpning med ljumskbråck. Jag springer 3-4 mil i veck
Idag fick jag diagnosen ljumskbråck (vid 38 års ålder....kul!) Läkaren sa att det bara är att leva på som vanligt och fortsätta springa. Men jag vill gärna stämma av med någon som har egen erfarenhet av löpning med ljumskbråck. Jag springer 3-4 mil i veck
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 16:40Jag har ljumskbråck sedan 2 månader. (förväntad operation 5 månader,fick jag som svar från sjukhuset).
Har inte ont bara att det är obehagligt när tarmen "ploppar ut" när jag hostar.Jag var rädd i början med, men har insett att det är inga problem. Spri
Jag har ljumskbråck sedan 2 månader. (förväntad operation 5 månader,fick jag som svar från sjukhuset).
Har inte ont bara att det är obehagligt när tarmen "ploppar ut" när jag hostar.
Jag var rädd i början med, men har insett att det är inga problem. Spri
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 00:30Fredrik du ska så klart operera det, (helst med titthål) då den andra metoden gör jävligt ont i ca. 2 veckor.
Träna och tävla kan du egentligen så länge du inte har någon större ont. Jag genomförde en ironmandistans i triathlon och fick diagnos ljumsbråc
Fredrik du ska så klart operera det, (helst med titthål) då den andra metoden gör jävligt ont i ca. 2 veckor.
Träna och tävla kan du egentligen så länge du inte har någon större ont. Jag genomförde en ironmandistans i triathlon och fick diagnos ljumsbråc
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 16:26Tack båda två! Nu känns det lite lugnare. Skall nog testa milen ikväll! (Jag skall på röntgen om några veckor och då skall jag insestera på operation!!)
Tack båda två! Nu känns det lite lugnare. Skall nog testa milen ikväll! (Jag skall på röntgen om några veckor och då skall jag insestera på operation!!)
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 22:52Jag tror inte att det behöver röntgas ens.
Jag hadde en rutinerad läkare och han såg det med det samma, men för säkerhets skull så kände han det med fingret och märkte det direkt.
En arbetskamrat som också hadde berättade dock att han hadde en "amatör" lä
Jag tror inte att det behöver röntgas ens.
Jag hadde en rutinerad läkare och han såg det med det samma, men för säkerhets skull så kände han det med fingret och märkte det direkt.
En arbetskamrat som också hadde berättade dock att han hadde en "amatör" lä
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 19:00Det är en sak jag inte förstår! Borde inte bråcket bli värre utav löpning?
Det är en sak jag inte förstår! Borde inte bråcket bli värre utav löpning?
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 21:08inte tvungen. Det är vävnad. Den kan tom blir mindre med tiden har jag hört av en läkare. Men ett bråk läka inte bort av sig själv. Jag har dock haft erfarenhet att anpassad styreträning (OOOOOOOPPPSSSS!!!! lätta viktar!!!!!) kan stärka muskulaturen rund
inte tvungen. Det är vävnad. Den kan tom blir mindre med tiden har jag hört av en läkare. Men ett bråk läka inte bort av sig själv. Jag har dock haft erfarenhet att anpassad styreträning (OOOOOOOPPPSSSS!!!! lätta viktar!!!!!) kan stärka muskulaturen rund
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 22:08Med tanke på de få svar som inkommit torde ljumskbråck vara ganska ovanligt bland löpare! (Eller så är det många som mörkar.......)
Det var inte den uppfattningen jag hade efter att ha pratat med läkaren.
Med tanke på de få svar som inkommit torde ljumskbråck vara ganska ovanligt bland löpare! (Eller så är det många som mörkar.......)
Det var inte den uppfattningen jag hade efter att ha pratat med läkaren.
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 23:07många vet inte att de faktiskt ha en ljumskbråk.
många vet inte att de faktiskt ha en ljumskbråk.
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 11:23Ge mig snabba besked nu, haft ljumskbråck i ca 1.5 år utan besvär, tänker köra Kalmar tri på lördag och har tränat en hel del inför det senaste tiden. Efter senaste längre löpningen i söndags småvärker det i ljumsken (inte hundra på om det är pga bråcket
Ge mig snabba besked nu, haft ljumskbråck i ca 1.5 år utan besvär, tänker köra Kalmar tri på lördag och har tränat en hel del inför det senaste tiden. Efter senaste längre löpningen i söndags småvärker det i ljumsken (inte hundra på om det är pga bråcket