Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning Norrköping
You need to log in to create posts and topics.

Eftersöker löprundor i Norrköpingsområdet. Det ska vara off-road och inte en asfaltsväg så långt ögat kan nå. 🙂 Gärna varierande sträckor 15-25 km långa!

Tacksam för tips!

Jag bor inte i Norrköping, men är där ibland och hälsar på släkt. Då brukar jag springa i Vrinneviskogen. Ett fint friluftsområde med grusvägar och skogsstigar. Ingen asfalt vad jag kan påminna mig. Är inte säker på sträckorna, men jag vet med säkerhet at

Vrinnevi har jag nött för mycket i för att det ska vara roligt. :´( Därför önskar jag lite nya utmaningar och mera terräng! 😀 Kör ibland runt Ågelsjön och vill ha mer av sånt.

Varsomhelst i de vilda skogarna i Kolmården och i trakterna norr om Norrköping kring Simonstorp? Det finns en anledning att orienterare trivs här.

Älgsjön i Kolmården är värt en biltur ifrån Norrköping. 3km, 7,5km och 12 km som avslutas med ett dopp!

Ska kolla Kolmården! Har sprungit runt på Östgötaleden idag i drygt två timmar. Underbart!

Från Jursla finns ett fint 10km-spår i terräng. Vill du komma längre är det bara att springa vidare, du kan ta dig till både Ågelsjön och Sörsjön om du vill.

Kapar den här tråden lite,
Jag tänkte springa Lidingöloppet on tour i Norrköping för att seeda mig och ser att det går av stapeln vid Tjalvegården.
Hur är spåren där? mycket backar? underlag?

Skulle vara kul att få lite förhandsinfo, tack.

Har bara sprungit 5,x-km-rundan och den är ganska kuperad i bemärkelsen många små men branta backar. Underlaget är grus / flis, med en del uppstickande rötter och "bergknallar". Men inte så att jag tycker att underlaget är besvärande. Min gissning är dock

ja, det är 10k som gäller.
Korta branta backar, det låter som Lidingöloppet så då vet jag vad jag har att vänta mig 🙂
tack för svaret.