Quote from Guest on 24 February 2009, 10:23Huvudstaden har fått en elegant snöskrud. Detta + sega ben gjorde mitt långpass i söndags helt vansinnigt jobbigt. Kan varit bristande form också 🙂
Då till frågan: Hur mycket skillnad gör det / km att springa i snö/modd med släpp typ varje steg? Min up
Huvudstaden har fått en elegant snöskrud. Detta + sega ben gjorde mitt långpass i söndags helt vansinnigt jobbigt. Kan varit bristande form också 🙂
Då till frågan: Hur mycket skillnad gör det / km att springa i snö/modd med släpp typ varje steg? Min up
Quote from Urban Nilsson on 24 February 2009, 10:33För mig är det 20 sek/km.
För mig är det 20 sek/km.
Quote from Elias Engqvist on 24 February 2009, 10:36Det beror nog väldigt mycket på antal centimeter snö och konsistensen på ytan (skare mm) , jag har ibland "sprungit" på en timmerväg hemma med c:a 25-30cm snö bara för att jag är tokig och om det då sjunker igenom, lite ibland, mycket ibland osv. så rör d
Det beror nog väldigt mycket på antal centimeter snö och konsistensen på ytan (skare mm) , jag har ibland "sprungit" på en timmerväg hemma med c:a 25-30cm snö bara för att jag är tokig och om det då sjunker igenom, lite ibland, mycket ibland osv. så rör d
Quote from Funbeat user on 24 February 2009, 10:40Vi gör en lista helt enkelt 🙂
Snömodd: +20s/km
Bristande skare: +60-90s/km
Blankis utan dubb: ?
Blankis med dubb: ?
Packad snö:
Vi gör en lista helt enkelt 🙂
Snömodd: +20s/km
Bristande skare: +60-90s/km
Blankis utan dubb: ?
Blankis med dubb: ?
Packad snö:
Quote from Funbeat user on 24 February 2009, 11:12På TSM-träningen i söndags vart det ingen skillnad alls i hastighet. Vi sprang i samma 5:40-tempo som vi brukar, och våra sadistiska ledare klämde tom. in ett par km i 5:20-tempo.
Men det var ju naturligtvis en enorm skillnad i ansträngning! Efter 10 min
På TSM-träningen i söndags vart det ingen skillnad alls i hastighet. Vi sprang i samma 5:40-tempo som vi brukar, och våra sadistiska ledare klämde tom. in ett par km i 5:20-tempo.
Men det var ju naturligtvis en enorm skillnad i ansträngning! Efter 10 min
Quote from Funbeat user on 24 February 2009, 11:21Jag har ingen aning hur mycket fart jag tappar men det känns som 20-40sek/km beroende på mängden snö (varierar ju från km till km beroende på hur populära och upptrampade stråken man springer är)
Jag försöker tänka positivt när det går tungt, om jag trän
Jag har ingen aning hur mycket fart jag tappar men det känns som 20-40sek/km beroende på mängden snö (varierar ju från km till km beroende på hur populära och upptrampade stråken man springer är)
Jag försöker tänka positivt när det går tungt, om jag trän
Quote from Funbeat user on 24 February 2009, 11:33Ja Peter vår sadistiska TSM ledare direkt från helvetet...Jag måste säga att 20km kändes som 25...nä det var faktiskt en trevlig ledare. 🙂
Han sa att nu kunde vi vila till Tisdag!
Ja Peter vår sadistiska TSM ledare direkt från helvetet...Jag måste säga att 20km kändes som 25...nä det var faktiskt en trevlig ledare. 🙂
Han sa att nu kunde vi vila till Tisdag!
Quote from Funbeat user on 24 February 2009, 11:38Det verkar som TSM:s ledar borde kolla in denna tråd alltså 😀
Peter: Jag gjorde samma sak (miss) helt på egen hand 😀 Det är nog reptilhjärnan som kickar in och säger åt mig att aldrig springa långsammare än 5:00 😉
Det verkar som TSM:s ledar borde kolla in denna tråd alltså 😀
Peter: Jag gjorde samma sak (miss) helt på egen hand 😀 Det är nog reptilhjärnan som kickar in och säger åt mig att aldrig springa långsammare än 5:00 😉
Quote from Johan T on 24 February 2009, 11:48Jag läste på Szalkais blogg att hans 28 kilometers långpass i snön i söndags på 2h 10 min borde motsvara 30 km. Dvs 4:39/km i snön skulle motsvara 4:24/km, alltså 15 sek/km i skillnad.
I TSM:s 3h-grupp körde vi på i ungefär samma tempo som vanlig, 4:37/km
Jag läste på Szalkais blogg att hans 28 kilometers långpass i snön i söndags på 2h 10 min borde motsvara 30 km. Dvs 4:39/km i snön skulle motsvara 4:24/km, alltså 15 sek/km i skillnad.
I TSM:s 3h-grupp körde vi på i ungefär samma tempo som vanlig, 4:37/km
Quote from Funbeat user on 24 February 2009, 11:57Faktiskt, ingen skugga över våra TSM-ledare, dom är fantastiskt underhållande och roliga och dessutom kanonbra på att hålla tempot.
Står det 5:40 med fartökningar på schemat då kör vi fan 5:40 med fartökningar, oavsett väder och väglag (t+)
Faktiskt, ingen skugga över våra TSM-ledare, dom är fantastiskt underhållande och roliga och dessutom kanonbra på att hålla tempot.
Står det 5:40 med fartökningar på schemat då kör vi fan 5:40 med fartökningar, oavsett väder och väglag (t+)