Quote from Guest on 10 March 2013, 13:35Jag spelar fotboll 3 dagar/v och löptränar 1-2 pass/v. Jag är student och känner då att jag inte vill lägga pengar på ett gymkort eftersom jag kanske bara kan träna där 1 gång/v. Klarar jag mig utan det genom att enbart köra styrkeövningar med min egna kr
Jag spelar fotboll 3 dagar/v och löptränar 1-2 pass/v. Jag är student och känner då att jag inte vill lägga pengar på ett gymkort eftersom jag kanske bara kan träna där 1 gång/v. Klarar jag mig utan det genom att enbart köra styrkeövningar med min egna kr
Quote from Jonny Persson on 10 March 2013, 13:45Jag tycker det funkar fint för mig att köra med egen kroppsvikt och jag springer ändå rätt mycket. Vet flera seriöst satsande löpare som fixar styrkan fint utan att springa till gymmet.
Så svaret är ja.
Jag tycker det funkar fint för mig att köra med egen kroppsvikt och jag springer ändå rätt mycket. Vet flera seriöst satsande löpare som fixar styrkan fint utan att springa till gymmet.
Så svaret är ja.
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 14:01"Mackan". (t+)
"Mackan". (t+)
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 17:00"Klarar jag mig utan det genom att enbart köra styrkeövningar med min egna kroppsvikt efter tex ett löppass?" Tveklöst: ja. Ett juste upplägg är t.ex:
(1) Enbens squats 1x30 (alternerande)
(2) Lunges 1x60 (alternerande)
(3) Good-mornings 1x30
(4) Sit-ups
"Klarar jag mig utan det genom att enbart köra styrkeövningar med min egna kroppsvikt efter tex ett löppass?" Tveklöst: ja. Ett juste upplägg är t.ex:
(1) Enbens squats 1x30 (alternerande)
(2) Lunges 1x60 (alternerande)
(3) Good-mornings 1x30
(4) Sit-ups
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 18:26Gillar Anders program och instämmer i åsikten att det så klart går att styrketräna på ett bra sätt utan att gå till gymmet, om man inte vill.
Dock skulle jag vilja föreslå att man byter ut sit-upsen mot annat, t ex olika varianter av plankan, pga potenti
Gillar Anders program och instämmer i åsikten att det så klart går att styrketräna på ett bra sätt utan att gå till gymmet, om man inte vill.
Dock skulle jag vilja föreslå att man byter ut sit-upsen mot annat, t ex olika varianter av plankan, pga potenti
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 19:06Det existerar ingen potentiell skaderisk för sit-ups som är högre än vilken annan övning som helst.
Det är packat med folk på nätet som har kommit på "The Truth About Sit-Ups" eller squats, eller armhävningar...etc.
Det existerar ingen potentiell skaderisk för sit-ups som är högre än vilken annan övning som helst.
Det är packat med folk på nätet som har kommit på "The Truth About Sit-Ups" eller squats, eller armhävningar...etc.
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 19:20Om du känner dig övertygad om att det är på det viset - good for you.
Om du känner dig övertygad om att det är på det viset - good for you.
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 19:34Jag kör enbart med min egen kroppsvikt nuförtiden mot att tidigare kört med vikter på gym. Faktiskt upplever jag att det hjälper mig mer, kan hänga ihop med att jag kör betydligt mer nu när jag sköter det hemma mot när jag brassade på två ggr i veckan på
Jag kör enbart med min egen kroppsvikt nuförtiden mot att tidigare kört med vikter på gym. Faktiskt upplever jag att det hjälper mig mer, kan hänga ihop med att jag kör betydligt mer nu när jag sköter det hemma mot när jag brassade på två ggr i veckan på
Quote from Catharina Brattlin on 10 March 2013, 19:47Jag brukar köra ett helkroppspass på gymmet i veckan med relativt tunga vikter och en del övningar med sk gymboll. Dessutom har jag en massa (löp)styrka i mitt gympaprogram som jag leder varje måndag, bl a 56 knäböj, Kissande Hunden, Plankan och andra gym
Jag brukar köra ett helkroppspass på gymmet i veckan med relativt tunga vikter och en del övningar med sk gymboll. Dessutom har jag en massa (löp)styrka i mitt gympaprogram som jag leder varje måndag, bl a 56 knäböj, Kissande Hunden, Plankan och andra gym
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 20:38För mig fungerar det också bra. Följer, med jämna mellanrum, ett program med hjälp av en app som heter "Gorilla workout". träning varje dag i 30 dagar, ca 10 min/dag. Då "bestämmer" appen vilka övningar du ska göra vilken dag och det är en del variation f
För mig fungerar det också bra. Följer, med jämna mellanrum, ett program med hjälp av en app som heter "Gorilla workout". träning varje dag i 30 dagar, ca 10 min/dag. Då "bestämmer" appen vilka övningar du ska göra vilken dag och det är en del variation f