Quote from Guest on 10 March 2013, 13:35Jag spelar fotboll 3 dagar/v och löptränar 1-2 pass/v. Jag är student och känner då att jag inte vill lägga pengar på ett gymkort eftersom jag kanske bara kan träna där 1 gång/v. Klarar jag mig utan det genom att enbart köra styrkeövningar med min egna kr
Jag spelar fotboll 3 dagar/v och löptränar 1-2 pass/v. Jag är student och känner då att jag inte vill lägga pengar på ett gymkort eftersom jag kanske bara kan träna där 1 gång/v. Klarar jag mig utan det genom att enbart köra styrkeövningar med min egna kr
Quote from Jonny Persson on 10 March 2013, 13:45Jag tycker det funkar fint för mig att köra med egen kroppsvikt och jag springer ändå rätt mycket. Vet flera seriöst satsande löpare som fixar styrkan fint utan att springa till gymmet.
Så svaret är ja.
Jag tycker det funkar fint för mig att köra med egen kroppsvikt och jag springer ändå rätt mycket. Vet flera seriöst satsande löpare som fixar styrkan fint utan att springa till gymmet.
Så svaret är ja.
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 14:01"Mackan". (t+)
"Mackan". (t+)
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 17:00"Klarar jag mig utan det genom att enbart köra styrkeövningar med min egna kroppsvikt efter tex ett löppass?" Tveklöst: ja. Ett juste upplägg är t.ex:
(1) Enbens squats 1x30 (alternerande)
(2) Lunges 1x60 (alternerande)
(3) Good-mornings 1x30
(4) Sit-ups
"Klarar jag mig utan det genom att enbart köra styrkeövningar med min egna kroppsvikt efter tex ett löppass?" Tveklöst: ja. Ett juste upplägg är t.ex:
(1) Enbens squats 1x30 (alternerande)
(2) Lunges 1x60 (alternerande)
(3) Good-mornings 1x30
(4) Sit-ups
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 18:26Gillar Anders program och instämmer i åsikten att det så klart går att styrketräna på ett bra sätt utan att gå till gymmet, om man inte vill.
Dock skulle jag vilja föreslå att man byter ut sit-upsen mot annat, t ex olika varianter av plankan, pga potenti