Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning på kvällen
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Brukar köra ett milspass runt 8 på måndagskvällarna. De kvällar jag tränar löpning sent brukar jag alltid svettas som fan under natten. Är det ett vanligt symptom eller är det bara min kropp som spökar ?

Strange, känner inte jag igen.

Det är väl inte din kropp som spökar, det är väl din kropp som fungerar som den ska? Är du vältränad och stor/tung/muskulös ackumulerar du mycket mera värme än andra och svettas är enda sättet att bli av med det. Eller dricka mycket kall vätska.

Jag svettas också mycket på natten efter sen träning. Oftast klarar jag mig med att vända på täcket och kudden och kan somna om, men ibland har det hänt att det kommer en ny svettattack så att lakanen måste bytas mitt i natten.

Men det händer också att j

Intressant! Jag har nämligen också svettattacker ibland. Men jag har aldrig kopplat det till sen träning. Nu tränar jag nästan alltid sent (hemma ca 21 -22) så det kunde vara en förklaring.

De gånger jag har haft samma reaktioner efter sena träningar så har det alltid varit i kombination med att jag har druckit väldigt dåligt innan/på/efter träningen och har vätskebrist.

Nån som känner igen det?